فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

هشت ویژگی جالب استوری های اینستاگرام که شاید از آن ها خبر نداشته باشید

هشت ویژگی جالب استوری های اینستاگرام که شاید از آن ها خبر نداشته باشید

instagram-stories-1

ویژگی استوری چند ماهی هست که پا به اینستاگرام گذاشته و روز به روز کاربران بیشتری را به سمت و سوی خود می کشاند. استوری ها ویژگی های بسیاری دارند که کاربران خیلی راحت می توانند به بسیاری از آن ها دست پیدا کنند.

اما برخی از امکانات این ویژگی نیز در تنظیمات استوری ها پنهان شده اند که ممکن است از آن ها خبر نداشته باشید. به همین منظور به سراغ این ویژگی های پنهان رفتیم و می خواهیم ببینیم که چطور می شود از راز و رمز آن ها پرده برداشت.

۱) یک پالت رنگ کامل تر

1-instagram-story-2jpg

در تنظیمات استوری اینستاگرام تقریبا ۲۷ رنگ مشخص وجود دارد که کاربران می توانند از هر یک در جای مناسب بهره بگیرند. اما اگر به دنبال رنگ های بیشتری هستید می توانید با یک راهکار ساده به آن ها دست پیدا کنید.

تنها کافیست آیکون Aa یا مداد را بفشارید و با نمایش رنگ ها، دستتان را کمی روی آن ها نگه دارید. با انجام این کار، یک طیف رنگ گسترده تر در اختیارتان قرار می گیرد که می توانید با کشیدن دستتان روی این نوار به رنگ های تازه ای دست پیدا کنید.

۲) دسترسی به یک صفحه خالی برای نوشتن متن

2-instagram-story-3

شاید برای تان پیش آمده باشد که بخواهید به جای عکس، یک متن یا نوشته را در استوری اینستاگرام خود منتشر کنید. برای این منظور اینستاگرام یک ویژگی جالب را در تنظیمات استوری ها جا داده که می توان به واسطه آن ها خیلی راحت متن را روی یک تصویر پس زمینه رنگی نوشت و منتشر کرد.

تنها کاری که باید برای دسترسی به این ویژگی انجام دهید، آن است که با دوربین تان یک عکس ساده بگیرید. سپس آیکون مداد شکل را بفشارید تا پالت رنگ در اختیارتان قرار بگیرد. حالا رنگ مورد نظرتان را برای تصویر پس زمینه انتخاب کنید و پس از آن دستتان را روی صفحه برای سه ثانیه نگه دارید.

با انجام این کار می بینید که یک تصویر خام رنگی به جای تصویر گرفته شده قرار می گیرد که می توانید روی آن متن بنویسید. علاوه بر این، می توانید همین کار را با ابزار chisel-tip pen نیز انجام دهید تا یک تصویر پس زمینه نیمه شفاف داشته باشید.

۳) روی ویدیوهای خود موزیک بگذارید

3-instagram-story4 (502 x 335)

برای اضافه کردن موزیک به ویدیوها، بیشمار ابزار مختلف وجود دارند که می توان این امر را به واسطه آن ها خیلی ساده انجام داد. اما مسلما هیچ فردی برای اضافه کردن موزیک به یک استوری ساده، به سراغ اپ های پیچیده تدوین گر ویدیو نمی رود.

با این حال اینستاگرام یک امکان ساده در تنظیمات استوری ها قرار داده که می توان به واسطه آن خیلی راحت به ویدیوها موزیک اضافه کرد. تنها کافیست ابتدا آهنگ دلخواهتان را پخش کنید و در همین حین، ضبط ویدیو را آغاز نمایید.

با انجام این کار، اینستاگرام صدای در حال پخش را به وسیله میکروفون ضبط می کند و روی ویدیو قرار می دهد. اما این کار یک مشکل بزرگ هم دارد. از آنجایی که اینستاگرام اینکار را به وسیله میکروفون موبایل انجام می دهد، ممکن است صدای محیط نیز هنگام گرفتن ویدیو، ضبط شود.

۴) انتشار پست از طریق گالری

4-instagram-story-5 (600 x 400)

همانطور که می دانید، استوری های اینستاگرام ۲۴ ساعته هستند. از این رو تنها تصاویری از طریق گالری قابل انتشار هستند که در مدت زمان ۲۴ ساعت اخیر در حافظه موبایل ذخیره شده باشند.

پس با این اوصاف نمی شود تصویری را که چندین روز از تاریخ ذخیره اش گذشته است را به عنوان استوری پست کرد. اما برای این موضوع هم یک راهکار ساده وجود دارد؛ اسکرین شات گرفتن از تصویر مورد نظر.

خیلی راحت می توانید عکس منتخب خود را باز کنید و از آن اسکرین شات بگیرید. این کار باعث می شود که عکس شما دوباره روی حافظه موبایل تان ذخیره و تاریخ آن به روز شود. علاوه بر این، با پیمودن این مسیر می توانید قوانین اینستاگرام را در مورد استوری ها دور بزنید و عکس قدیمی خود را منتشر کنید.

با این حال باید به این موضوع نیز توجه داشت که گرفتن اسکرین شات از عکس ها کمی در کیفیت آن ها تاثیر می گذارد که شاید چندان قابل مشاهده نباشد. با این حال اگر برای کیفیت عکس هایتان اهمیت زیادی قائل هستید، می توانید از تلگرام که این روزها اکثر ما از آن استفاده می کنیم، کمک بگیرید.

تنها کافیست عکس تان را به صورت فایل در صفحه خصوصی خود پست کنید. پس از آن کافیست آن را دوباره ذخیره نمایید تا تاریخ فایل جدید عکس به روز شود. با انجام این کار، حالا می توانید وارد اینستاگرام شوید و عکس خود را در میان تصاویر ۲۴ ساعت اخیر مشاهده کنید.

۵) هنگام ضبط ویدیو با یک انگشت زوم کنید

5-instagram-story6 (600 x 400)

شاید تا حالا به این موضوع توجه نکرده باشید، اما با استفاده از یک انگشت هم می شود هنگام ضبط ویدیو روی تصویر زوم کرد. تنها کافیست انگشتتان را روی کلید رکورد نگه دارید تا مراحل ضبط ویدیو آغاز شود. حالا انگشتتان را به سمت بالا یا پایین ببرید تا تصویر بزرگ و کوچک شود. جالب است بدانید که این ویژگی در حالت «Hands-free» نیز قابل استفاده است.

۶) با ژست های حرکتی ساده، استوری ها را مرور کنید

6-instagram-story-7 (600 x 400)

یکی از ویژگی های جالب استوری ها، استفاده از ژست های حرکتی هنگام تماشای آن هاست. به عنوان مثال، می توانید برای جا به جایی میان قسمت های مختلف یک استوری از سمت چپ و راست تصویر کمک بگیرید.

خیلی راحت می توانید با ضربه زدن به سمت چپ و راست، به ترتیب به قسمت قبلی یا بعدی استوری سفر کنید. علاوه بر این اگر حوصله بخش های متعدد یک استوری را ندارید، می توانید با کشیدن صفحه به سمت چپ از خیر تمامی آن ها بگذرید. گفتنیست که با نگه داشتن دستتان روی صفحه می توانید استوری در حال پخش را متوقف کنید.

۷) از عکس سلفی خود به عنوان استیکر استفاده کنید

7-instagram-story8 (600 x 400)

استیکرها در استوری های اینستاگرام جایگاه ویژه ای دارند و می شود به وسیله آن ها هم به زیبایی پست ها افزود و هم اطلاعاتی مانند مکان و زمان را ارائه داد. اما چندی پیش اینستاگرام از آخرین به روز رسانی اسنپ چت وام گرفت و امکان استفاده از عکس سلفی به عنوان استیکر را در اختیار کاربران قرار داد.

برای دسترسی به این ویژگی کافیست ابتدا استوری مورد نظر خود را ثبت کنید. سپس با انتخاب کلید استیکر، به این بخش وارد شوید و از آنجا آیکون دوربین را بفشارید. با انجام این کار یک محیط دایره ای شکل روی صفحه ظاهر می شود که باید آن را با گرفتن یک سلفی از خود پر کنید. با گرفتن سلفی کار تمام است و می توانید تصویر خود را در هر جایی که دوست دارید قرار دهید.

۸) استوری خود را دانلود کنید

8-instagram-story-tric9 (502 x 335)

شاید برای تان پیش بیاید که عکس در محیط استوری اینستاگرام بگیرید و نخواهید آن را منتشر کنید. با این حال اینستاگرام این امکان را در اختیارتان قرار داده تا بتوانید تصویر یا ویدیو گرفته شده را ذخیره کنید.

تنها کافیست پس از ثبت عکس یا ویدیو، کلید «Save» را بفشارید. با اینکار عکس یا ویدیو شما در حافظه موبایل تان ذخیره می شود و در آینده می توانید از آن استفاده کنید. با این حال می توانید استوری های منتشر شده خود را نیز ذخیره کنید.

برای این کار هم باید ابتدا استوری خود را باز کنید و کلید سه نقطه را در بالای تصویر بفشارید. سپس گزینه «Save Photo» را انتخاب کنید تا استوری منتشر شده تان در حافظه موبایل ذخیره شود.

با این حال امکان ذخیره استوری دیگران از این طریق وجود ندارد و تنها راه حل برای رفع این مشکل، اسکرین شات گرفتن از پست هاست. علاوه بر این، اپ های شخص ثالثی مانند «Story Saver for Instagram» برای اندروید و «InstaStory» برای iOS وجود دارند که به وسیله آن ها می توانید استوری دیگران را ذخیره کنید.

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا