فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

نقد و بررسی گلگسی ۸ آیا پرچمداران جدید را بخریم یا منتظر معرفی گلکسی نوت ۸ بمانیم !!

نقد و بررسی گلگسی 8 آیا پرچمداران
جدید را بخریم یا منتظر معرفی گلکسی نوت 8 بمانیم !!

نقد و بررسی گلگسی 8 آیا پرچمداران جدید را بخریم یا منتظر معرفی گلکسی نوت 8 بمانیم !!

نقد و بررسی گلگسی 8 آیا پرچمداران جدید را بخریم یا منتظر معرفی گلکسی نوت 8 بمانیم !!

به گزارش شبکه تبلیغات ایران :

بعد از جمع آوری نوت 7 از بازار و توقف تولید این محصول، هواداران خانواده نوت، بیصبرانه انتظار می کشیدند که سامسونگ جایگزینی را برای آن عرضه کند و گلکسی اس 8 پلاس به نظر راهکار آن برای پاسخگویی به این نیاز کاربران بوده است.

گلکسی اس 8 پلاس، موبایلی پرچمدار با ابعادی فراتر از حد معمول است که جدیدترین قطعات سخت افزاری را در دل خود جای داده است. با این همه، بسیاری هنوز نمی دانند که آیا این موبایل را تهیه کنند یا اینکه منتظر عرضه گلکسی نوت 8 بمانند.

اصلی ترین و نخستین مساله که برای جایگزین نمودن پرچمدار اخیر شرکت کره ای با نوت 8 به ذهن خطور می کند فقدان اس پن در آن است که به حق یکی از دوست داشتنی ترین وجوه تمایز این فبلت از سایر پرچمداران کهکشانی اش است.

باید بگوییم اگر از علاقمندان به یادداتشت برداری، خط خطی کردن، بزرگنمایی تصاویر، ترجمه و بسیاری قابلیت های مفید دیگر هستید، این قلم قطعا به کارتان خواهد آمد و در نتیجه گلکسی اس 8 پلاس جایگزین مناسبی برای آن نخواهد بود.

امکانات سخت افزاری و نمایشگر 6.2 اینچی گلکسی اس 8 پلاس قطعا مطلوب هواداران نوت 8 خواهد بود اما جای خالی اس پن را جبران نخواهند کرد
البته در نظر داشته باشید که اگر صرفا به نمایشگر بزرگ این محصول علاقه دارید و مجذوب عملکرد فوق العاده و قابلیت های بی نظیر دستگاه شده اید آنگاه، گلکسی اس 8 پلاس به خوبی می توان نیازها و خواسته هایتان را برآورده کند.

نمایشگر 6.2 اینچی این پرچمدار قطعا چیزی از نوت 8 کم ندارد و تردیدی نیست که فبلت آتی شرکت کره ای نیز طراحی بدون حاشیه گلکسی اس 8 را به ارث خواهد برد.

از آن طرف احتمال آنکه سامسونگ به جای اسنپدراگون 835 کوآلکام یا اگزینوس 8895 از چیپست دیگری در آن بهره بگیرد بسیار پایین است هرچند که می توان امیدوار بود این دو تراشه تا اواسط امسال یک بروز رسانی کوچک را دریافت کنند.

البته این احتمال هم می رود که کمپانی مورد بحث از نوت 8 به عنوان میانبری برای پیاده سازی آرایه دوربین اصلی دوگانه استفاده نماید یا حتی ایده هایش در مورد رم 6 گیگابایتی و یا حافظه داخلی 128 گیگابایتی را با استفاده از آن عملیاتی سازی نماید.

همانطور که تایید خواهید کرد، سری نوت سامسونگ همواره جدیدترین تکنولوژی های این شرکت را به نمایش گذاشته اند و اگر گلکسی اس 8 شما را هیجان زده کرده می توانید امیدوار باشید که نوت 8 هم حرف های تازه را برای گفتن داشته باشد.

البته فعلا بهتر است ارزیابی خاصی در رابطه با امکانات و مشخصات این موبایل نداشته باشیم و دست کم چند ماه دیگر (یعنی تا سپتامبر که این فبلت رونمایی خواهد شد) صبر کنیم.

نکته دیگری که بهتر است به آن پرداخته شود، بیکسبی دستیار مجازی جدید سامسونگ است که بنا شده در ابتدا صرفا در کره جنوبی قابل فعال سازی باشد و به همین خاطر مشتریان آمریکایی گلکسی اس 8 باید دست کم تا اواخر بهار صبر کنند تا بتوانند از آن استفاده نمایند.

کاربران اروپایی نیز مجبورند تا سه ماهه چهارم 2017 منتظر ورود بیکسبی به کشورهایشان بمانند. با در نظر داشتن اینکه تغییر کاربری دکمه مذکور با آپدیت اخیر غیرممکن شده، پیش بینی می گردد که این قابلیت از چند هفته تا چندماه دیگر قابل فعالسازی باشد.

بنابراین، اگر تنها دلیل تان برای خرید موبایل جدید استفاده از دستیار مجازی بیکسبی است، عقلانی تر آن خواهد بود که به جای درگیر شدن در آزمایشات اولیه سامسونگ منتظر بمانید تا همزمان با خرید نوت 8، از نسخه بهبود یافته بیکسبی بهره ببرید.

انتظار می رود در زمانی که نوت 8 به بازار عرضه می شود، سامسونگ بهبودهای قابل توجهی را درآن ایجاد کرده باشد و دست کم آن را به بازار آمریکا عرضه نماید. در این مدت، مهندسان کره ای فرصت کافی را در اختیار دارند تا آزمایشات لازم را روی بیکسبی انجام دهند و باگ های آن را رفع نمایند. علاوه بر این، گفته می شود بیکسبی پشتیبانی جامع تری را از اپلیکیشن های شخص ثالث به عمل خواهد آورد.

همین مسائل در مورد Dex هم صادق هستند، این سیستم گرچه حالا ظاهری تقریبا بی نقص دارد اما باز هم نیازمند چندین ماه بهینه سازی است و چنانچه نرم افزارهای اختصاصی بیشتری برایش توسعه داده شوند، می توانند آن را به یکی از امکانات متمایز نوت 8 بدل نمایند.

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ هر دو محصولاتی قدرتمند و مملو از امکانات هستند و قطعا برای آنها که به دنبال موبایل هایی با نمایشگرهای بزرگ می گردند، گزینه های خوبی به شمار می روند. طراحی بدون حاشیه این دو اسمارت فون تا حدود زیادی از این حقیقت نشات می گیرد که هر دوی آنها به گروه فبلت ها تعلق دارند، با این همه، آنها که از هواداران پر و پا قرص نوت هستند بهتر است منتظر ورود جدیدترین عضو این خانواده بمانند.

اما لازم است در نظر داشته باشید که تا عرضه نوت 8 هنوز هم دست کم شش ماه دیگر باقیست و اینکه چه تغییراتی قرار است در بخش سخت افزار دستگاه اعمال شود هنوز هم مشخص نشده.

لذا در حال حاضر بهترین موبایل شاید محصولی باشد که امکان خریدش وجود دارد و چه بسا زمانی که نوت 8 از راه برسد، این سوال را از خود بپرسیم که آیا بهتر نیست منتظر گلکسی اس 9 بمانیم یا خیر.

نظر شما چیست؟ منتظر معرفی گلکسی نوت 8 می مانید یا معتقدید جدیدترین پرچمداران سامسونگ هرآنچه در طلبش بوده اید را در خود جای داده اند.

در روزگاری که موبایل ها تکراری و حوصله سر بر شده اند، نگاه کاربران به دنبال ذره ای خلاقیت دو دو میزند. در این میان اکثر چینی ها مشغول کپی کاری های خود هستند و بزرگانی همچون اپل هم معتقدند آنچه که سال هاست ارائه می کنند، ایده آل ترین حالت ممکن است.

در این شرایط اما به نظر می رسد سامسونگ با هوشمندی نیاز بازار به تنوع و تفاوت را بو کشیده و تمام تلاش خود را به کار بسته تا متفاوت ترین محصولی که در توان دارد را به بازار عرضه کند.

گلکسی اس 8 جدیدترین ستاره در کهکشان سامسونگ است. دستگاهی که در همان نگاه اول، به بلوغ رسیدن سامسونگ در تولید موبایل را فریاد می زند و بی شک بی نقص ترین محصولی است که کره ای ها تا به امروز روانه بازار کرده اند.

اما آیا در عمل نیز گلکسی اس 8 می تواند عملکردی رضایت بخش داشته باشد و سیاهچاله ای به نام گلکسی نوت 7 را در کهکشان سامسونگ به دست فراموشی بسپارد؟ در ادامه با بررسی دیجیاتو همراه باشید.

بعد از گلکسی اس 6 که سامسونگ در آن با بدنه های زشت پلاستیکی خداحافظی کرد، حالا گلکسی اس 8 بزرگترین تحول در کهکشان سامسونگ است.

فلز و شیشه همچنان ترکیب اصلی بدنه دستگاه را تشکیل می دهند ولی اینبار ‍‍‍طراحی متفاوت نمایشگر ظاهری دلربا را به پرچمدار سامسونگ بخشیده است و به شدت آن را نسبت به سایر محصولات بازار، متمایز کرده است.

بر خلاف گلکسی اس 7 که در دو نسخه با نمایشگرهای خمیده و صاف موجود بود، حالا سامسونگ، اس 8 را تنها با نمایشگر خمیده عرضه کرده است. گویی که کره ای ها در سالهای گذشته بازار را محک زده و حالا نمایشگر خمیده را به عنوان استانداردی جدید مدنظر قرار داده اند.

اما خمیدگی نمایشگر اس 8 تنها فاکتور متمایز کننده آن به شمار نمی رود. مهندسان کره ای در پرچمدار جدید سامسونگ موفق شده اند تا حاشیه های بالا و پایین نمایشگر را به حداقل رسانند و کاری کنند که نمایشگر بیش از ۸۳ درصد از فضای جلوی دستگاه را به خود اختصاص دهد.

و چه ترکیب ایده آلی شده است این خمیدگی و وسعت نمایشگر. باید بگوییم که گلکسی اس 8 زیباست و این زیبایی در همان نگاه اول شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با این حال خلاقیت کره ای ها در طراحی به همینجا محدود نمی شود و آن ها نمایشگر گلکسی اس 8 را با نسبت جدید و نامتعارف 18.5:9 به بازار عرضه کرده اند. این عدد به این معناست که شما می توانید نمایشگری بزرگتر را در دستگاهی با بدنه کوچکتر در اختیار داشته باشید.

برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید، بد نیست پرچمدار جدید را با گلکسی اس 7 مقایسه کنیم. گلکسی اس 8 نسبت به نسل پیشین 2 میلیمتر طول و ۴.۵ میلیمتر عرض کمتری دارد، در حالی که نمایشگر آن از 5.5 اینچ به 5.8 اینچ ارتقا پیدا کرده است.

هرچند در اختیار داشتن نمایشگری بزرگتر در ابعادی کوچکتر موضوع هیجان انگیزی به شمار می رود، اما باید بدانید که این فضای اضافه نه به صورت افقی، بلکه به صورت عمودی برای شما فراهم شده است. در واقع سامسونگ با تغییر نسبت نمایشگر،‌ از فضای طولی بهره برده و نمایشگری کشیده را در برابر چشمان شما قرار می دهد.

کشیدگی نمایشگر باعث شده تا قسمت بالایی آن اندکی دور از دسترس باشد و کاربر برای دسترسی به منوهای بالایی و نوتیفیکیشن سنتر با مشکلاتی مواجه شود. خوشبختانه گلکسی اس 8 هم مثل نسل های پیش از خود به حالت استفاده با یک دست مجهز است.

کافی است 3 بار دکمه ی هوم را فشار دهید یا به شکل مورب روی صفحه سوایپ کنید تا تصویر نمایشگر کوچکتر شود و بخش های بالاتر صفحه در دسترس قرار گیرند.

تغییر دیگری که سامسونگ در رابطه با نمایشگر اعمال کرده،‌ به گوشه های آن بر میگردد. بر خلاف نسل های پیشین و البته سایر موبایل های موجود در بازار، تصویر در گوشه های نمایشگر گلکسی اس 8 به شکل منحنی نمایش داده می شود. این انحنا با انحنای بدنه دستگاه هماهنگ است و همین موضوع سبب شده تا این تغییر جزیی، نقش مهمی در زیبایی کلی پرچمدار سامسونگ داشته باشد.

با توجه به مواردی که مطرح شد، بی راه نیست اگر بگوییم S8 بخش اعظمی از جذابیت و تفاوت خود را مدیون نمایشگرش است. اما قرار دادن این نمایشگر وسیع و اختصاص ۸۳ درصد از فضای جلوی دستگاه به آن، تبعاتی را نیز در بر داشته است.
از جمله این موارد می توان به حذف دکمه فیزیکی Home از پایین نمایشگر اشاره کرد. این دکمه حالا جای خود را به یک دکمه مجازی داده و در کنار دکمه های ‌Back و Recent Apps در محیط اندروید به نمایش در می آید.

با این حال سامسونگ برای کسانی که ممکن است دلشان برای دکمه فیزیکی Home تنگ شود، راه حلی را در نظر گرفته است. مهندسین کره ای در قسمت پایین نمایشگر و درست جایی که دکمه مجازی Home قرار دارد، حسگری را قرار داده اند که نسبت به فشار حساس است. به کمک این حسگر زمانی که شما دکمه Home را فشار دهید، لرزشی را زیر انگشت خود حس می کنید تا بدین شکل حال و هوای دکمه فیزیکی برایتان تداعی شود.

هرچند عملکرد این حسگر به هیچ وجه با کیفیت آنچه که اپل با Taptic Engine در آیفون ۷ ارائه می دهد قابل مقایسه نیست، اما باید گفت که در مجموع پیاده سازی این موضوع، حس خوبی را هنگام کار با دستگاه به شما منتقل خواهد کرد.

با حذف شدن دکمه فیزیکی Home در گلکسی اس 8، جایگاه همیشگی سنسور اثر انگشت نیز از دست رفته و به همین خاطر سامسونگ مجبور شده تا این سنسور را به پشت دستگاه منتقل نماید. هرچند به نظر می رسد مهندسین کره ای راه دیگری در پیش نداشته اند، اما باید بگوییم که این تصمیم، دردسرهایی را برای کاربر به همراه می آورد.

مهم ترین موضوع، نزدیکی سنسور به لنز دوربین است. لنز دوربینی که حالا بر خلاف نسل قبل برجستگی ندارد، و امکان اشتباه گرفتنش با سنسور تشخیص اثر انگشت بسیار است. این اشتباه منجر به کثیف شدن لنز می شود و شما را مجبور می کند هربار قبل از عکاسی، نسبت به پاک کردن لنز اقدام نمایید.

حال که بحث به کثیفی رسید، باید بگوییم که بدنه پشتی S8 نیز که توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می شود، در این زمینه استعداد زیادی دارد و به سرعت چربی انگشتان شما را به خود جذب می کند. ولی خب، زمانی که مجبور به پاک کردن لنز شوید، احتمالا نسبت به تمیز کردن بدنه نیز اقدام خواهید کرد!

پیش تر به کاهش عرض و طول گلکسی اس 8 در مقایسه با نسل قبلی اشاره کردیم و حالا در این بخش از بررسی باید بگوییم که پرچمدار جدید سامسونگ یکی از خوش دست ترین موبایل های موجود در بازار است. در واقع ارگونومی دستگاه به قدری خوب شده که در نگاه اول تصور می کنید سامسونگ گلکسی اس ۸ را به طور اختصاصی برای دستان شما طراحی کرده است.

کاهش ۲ گرمی وزن محصول در مقایسه با نسل قبلی و رسیدن آن به ۱۵۵ گرم، در کنار انحنای دقیق تر گوشه ها از جمله مواردی هستند که در بهبود ارگونومی گلکسی اس 8 مؤثر بوده اند. ابعاد گلکسی اس 8 برای آن هایی که دستانی کوچک دارند ایده آل است و شما می توانید به راحتی از تایپ کردن یک دستی با آن لذت ببرید.

گلکسی اس 8 در قسمت تحتانی به پورت USB C مجهز است و در کنار آن نیز جک ۳.۵ میلیمتری هدفون دیده میشود (جکی که بسیاری از صاحبان آیفون ۷ از نبود آن گلایه دارند). در کناره سمت راست دستگاه دکمه پاور دیده می شود که دو بار فشردن آن اپلیکیشن دوربین را اجرا می کند و در کناره چپ نیز علاوه بر دکمه کنترل صدا، دکمه ویژه ای برای اجرای دستیار هوشمند Bixby دیده می شود. در بخش نرم افزار به قابلیت های دستیار جدید خواهیم پرداخت.

گلکسی اس 8 به استاندارد IP68 نیز مجهز است و بدین واسطه می تواند به مدت ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱.۵ متری در برابر آب از خود مقاومت نشان دهد. هرچند برخلاف ال جی که تاکید می کند پرچمدار جدیدش در برابر آب شور نیز مقاوم است، مسئولان سامسونگ هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده اند.

در نهایت نیز باید به ترکیب رنگ گلکسی اس 8 اشاره کنیم که سامسونگ برای آن ۵ رنگ مشکی، خاکستری، طلایی، ارغوانی و آبی را در نظر گرفته است. در مقایسه با نسل قبلی رنگ سفید حذف شده و این موضوع می تواند برای طرفداران این رنگ، خبر بدی به حساب بیاید.

نمایشگر

صفحه نمایش را به یقین می توان یکی از مهم ترین اجزای موبایل دانست، قطعه ای که عامل تعیین کننده در انتخاب بسیاری از کاربران به شمار می رود. سامسونگ گلکسی اس 8 را با نمایشگر 5.8 اینچی OLED معرفی کرده که نسبت تصویر عجیب و غریب 18.5:9 دارد. این صفحه نمایش با رزولوشن 2960×1440 پیکسل، تصاویری با تراکم چشم نواز 570 پیکسل بر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می دهد.

همان طور که در تیزرهای مختلف دیده اید، بخش اعظم بودجه هنگفت تبلیغاتی سامسونگ به «نمایشگر بیکران» گلکسی اس 8 اختصاص یافته و این موضوع بی دلیل هم نیست، چون لبه های خمیده و حاشیه بسیار کم در قسمت های بالا و پایین نمایشگر باعث شده تا نسبت سطح صفحه نمایش به پنل جلویی در گلکسی اس 8 برابر 83 درصد باشد، رقمی که به «می میکس» شیائومی نمی رسد، اما بیشتر از نسبت 79 درصدی ال جی جی 6 یا 68 درصدی آیفون 7 پلاس (بررسی دیجیاتو) است.

با این حال با انجام محاسبات ریاضی و استفاده از قضیه معروف فیثاغورس می توان دید نمایشگر گلکسی اس 8 از نظر مساحت سطح، معادل یک پنل 5.57 اینچی استاندارد با نسبت تصویر 16:9 است که سامسونگ کمی عرض آن را کاهش داده و به ارتفاعش افزوده. در تصویر شماتیک زیر می توانید ببینید اگر گلکسی اس 8 با نسبت تصویر استاندارد 16:9 تولید می شد، با چه ابعادی روبرو می شدیم:

در واقع این نمایشگرها آنقدر هم که سامسونگ می گوید، بزرگ نیستند و تغییر نسبت تصویر و به تبع آن افزایش ارتفاع و قطر نمایشگر، راهکار تبلیغاتی برای بزرگ جلوه دادن صفحه نمایش این موبایل ها به نظر می رسد.

طبیعیست که این انتخاب نامعمول، مزایا و معایبی را نیز در پی خواهد داشت. یکی از آشکارترین معایب تغییر ارتفاع نمایشگر، دشوار شدن استفاده از آن با یک دست است که پیش تر بدان پرداختیم. مشکل دیگر این است که اکثر محتوای ویدیویی موجود در حال حاضر با نسبت تصویر استاندارد 16:9 عرضه می شوند و نمی توانند تمام سطح گلکسی اس 8 را بپوشانند. بنابراین هنگام تماشای این ویدیوها، دو مستطیل سیاه رنگ نسبتاً بزرگ و آزاردهنده در طرفین خواهید دید. تصویر زیر نحوه نمایش ویدیوهای 16:9 را روی نمایشگر 18.5:9 نشان می دهد:

البته باید اعتراف کرد که مطالعه کتاب، کار کردن با اسناد متنی و مرور وب در این نمایشگر فوق عریض، تجربه ای لذت بخش را به همراه خواهد داشت. همچنین اپلیکیشن های موجود به خوبی با این نسبت تصویر جدید هماهنگ می شوند، اما توسعه دهندگان به زمان بیشتری نیاز دارند تا از این فضای وسیع، استفاده بهینه تری داشته باشند.

از این بحث که بگذریم، بعید است با یک نگاه به نمایشگر گلکسی اس 8 شیفته کیفیت و شفافیت تصویر آن نشوید. حتی اگر پیش از این تجربه استفاده از پنل های فوق العاده با کیفیت OLED سامسونگ را در موبایل های دیگری از جمله گلکسی اس 7 اِج را داشته باشید، باز هم نمایشگر گلکسی اس 8 شما را شگفت زده می کند.

این موبایل نخستین دستگاه مجهز به گواهی Mobile HDR Premium مؤسسه UHD Alliance به شمار می رود، بدین معنا که بازه دینامیکی قابل نمایش توسط آن در حد تلویزیون های 4K UHD Premium است، البته برای بهره گیری از این قابلیت باید محتوای متناسب با آن را نیز در اختیار داشته باشید که در حال حاضر به سختی یافت می شوند. با این حال تماشای ویدیوهای معمولی نیز در گلکسی اس 8 خالی از لطف نیست، چون موتور پردازش تصویر داخلی این تلفن همراه می تواند حالتی شبیه HDR را در این نوع محتوی ایجاد نماید.

انتخاب هرکدام از گزینه های فوق به سلیقه شخصی شما وابسته است. اگر از اشباع بیش از اندازه رنگ های حالت انطباقی خسته شدید، می توانید گزینه های دیگر را امتحان نموده و رنگ های طبیعی تری را تجربه نمایید.

یکی دیگر از نقاط برجسته نمایشگر گلکسی اس 8 روشنایی بسیار بالای آن است که در مقایسه با گلکسی اس 7 تقریباً 19 درصد بیشتر شده. مقدار روشنایی این پنل در حالت دستی به 610 و در حالت خودکار در محیط پرنور به رقم خیره کننده 1020 نیت می رسد. با این توصیف، هیچ مشکلی برای استفاده از این دستگاه حتی در فضای باز و زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز وجود ندارد و پوشش ویژه شیشه محافظ نمایشگر با بازتاب 4.5 درصدی نیز به تحقق این امر کمک شایانی می کند.

 

شبکه تبلیغات ایران

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا