فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

فیلترینگ فین‌تک‌ها، فعالیت ۲۰۰ هزار کسب و کار اینترنتی را مختل می‌کند

فیلترینگ فین‌تک‌ها، فعالیت ۲۰۰ هزار کسب و کار اینترنتی را مختل می‌کند

فیلترینگ 13

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که فیلترینگ فین‌تک‌ها (استارتاپ‌های مالی) در هفته‌ی گذشته به مدت ۵ روز، باعث ایجاد اختلال در فعالیت ۲۰۰ هزار کسب و کار اینترنتی شده است. ابوالحسن فیروزآبادی گفت:

در حال حاضر فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش حکمران را در بسیاری از کشورها بازی می‌کند و به‌جرئت می‌توان گفت مردمی‌ترین اقدام برای توسعه‌ی کشور، به توسعه‌ی شبکه‌ی ارتباطات و پهن باند برمی‌گردد. دولت در توسعه‌ی زیرساخت این حوزه سرمایه‌گذاری نکرده‌ است و مردم هستند که برای این شبکه هزینه می‌پردازند و در سرمایه‌گذاری اپراتورها شریک هستند.

به گفته‌ی فیروزآبادی، ۴۸ میلیون گوشی موبایل در اختیار مردم است و سرانه‌ی مصرف ماهانه‌ی ADSL در کشور ۸ گیگابایت و سرانه‌ی مصرف ماهانه‌ی اینترنت همراه ۳ گیگابایت است. این مقدار در آمریکا و اروپا به ترتیب ۲۳ و ۱۱ گیگابایت است و نشان می‌دهد که از کشورهای توسعه‌یافته فاصله داریم. دبیر شورای عالی فضای مجازی از وزارت ارتباطات خواست تا برای متوازن شدن این بازار تلاش کند و خلأ توزیع محتوا و اپلیکیشن را رفع کند؛ زیرا این حوزه نیازمند توسعه متوازن، اشتغال‌زا و فقرزدا است. توجه به این حوزه از الزامات توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات است.

فیروزآبادی درباره‌ی اخذ مالیات از فعالان این حوزه گفت:

همان‌طور که به بنزین و حامل‌های انرژی سوبسید تعلق می‌گیرد، باید به فضای مجازی نیز سوبسید تعلق گیرد و مالیات این بخش را در خود این حوزه خرج کنند.

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا