فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

نقد و بررسی آیفون ۷

نقد و بررسی آیفون ۷

آیا آیفون 7 اس و آیفون 8 با تأخیر عرضه خواهد شد؟

نقد و بررسی آیفون ۷

نقد و بررسی آیفون ۷

به گزارش شبکه تبلیغات ایران :‌
مدتی است که شایعاتی مبنی بر عدم تولید آیفون‎های ۲۰۱۷ مطابق با روال سالیانه اپل شنیده می‎شود. جدیدترین گمانه‌زنی‌ها اعلام می‎کنند که این سازنده مستقر در کوپرتینو، هنوز تولید انبوه آیفون 7 اس، آیفون 7 اس پلاس و آیفون 8 را آغاز نکرده است. بر همین اساس، اکنون انتظار می‌رود تولید انبوه مدل‌های ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی در ماه آگوست آغاز شود. تولید انبوه آیفون 8 به‌عنوان پرچم‎دار جدید اپل که با تغییرات عمده عرضه خواهد شد، تا ماه نوامبر شروع نمی‌شود.

آن‏طور که ادعا می‌شود، فاکسکان تولید مدل اولد آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل را بر عهده گرفته است. این مدل که مانند گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ و ال‌جی بدون حاشیه خواهد بود، از یک نمایشگر ۵.۸ اینچی استفاده می‌کند و کوپرتینویی‌ها با توجه به حذف حاشیه‌های اضافه، موفق شده‌اند نمایشگر مذکور را در یک شاسی ۴.۷ اینچی جای دهند.

 

پگاترون نیز به‌عنوان دومین سازنده، تولید انبوه آیفون ۴.۷ اینچی ۲۰۱۷ اپل را بر عهده خواهد گرفت؛ بخش بسیار کمی از تولید انبوه آیفون 8 توسط این شرکت صورت می‌گیرد. در رابطه با آیفون ۵.۵ اینچی هم اپل با وینسترون توافق کرده است؛ به همین جهت، آیفون 7 اس پلاس توسط این شرکت تولید خواهد شد.

گزارش‌های جدید حاکی از این موضوع هستند که سطح تولید کارخانه‎های فاکسکان و پگاترون، هنوز به حدی نرسیده است که آن را به‌عنوان تولید انبوه مدل‌های ۵.۸ اینچی و ۴.۷ اینچی در نظر گرفت. با توجه به این موضوع، تنها حجم کمی از آیفون 8 در سال ۲۰۱۷ عرضه می‎شود؛ در همین رابطه، مدتی پیش فاش شد که تنها ۴ میلیون واحد از آیفون 8 برای عرضه در ماه سپتامبر آماده خواهد شد.

علاوه بر مشکلات سخت‎افزاری که تولید انبوه آیفون‌های جدید را به تأخیر می‌اندازند، بروز مشکلات نرم‌افزاری نیز کوپرتینویی‌ها را برای عرضه آیفون‌های جدید به دردسر انداخته است. ادعا می‌شود که ایرادات نرم‌افزاری مربوط به قابلیت‌های شارژ بی‌سیم و سنسور تشخیص چهره سه‌بعدی در جلوی گوشی، ممکن است سبب تأخیر مجدد در تولید آیفون‏های جدید باشند. به‌هرحال، این شایعات به‌صورت رسمی تأیید نشده است و باید به آن‎ها با دیده شک و تردید نگریست.

هرسال، چنین شایعاتی در مورد گوشی‌های پرچم‎دار و به‌خصوص آیفون‌های اپل منتشر می‌شود؛ البته بیشتر آن‌ها در نهایت به واقعیت مبدل نمی‎شود. بر اساس آخرین گمانه‌زنی‌ها، اپل در ماه سپتامبر از آیفون ۴.۷ اینچی و آیفون ۵.۵ اینچی خود با نام‎های آیفون 7 اس، آیفون 7 اس پلاس رونمایی خواهد کرد و مدل ۵.۸ اینچی با نام احتمالی آیفون 8، ممکن است تا ماه اکتبر یا نوامبر به‌صورت گسترده عرضه نشود.

اپل در تلاش است تا امسال علاوه بر دو نسخه‌ی همیشگی آیفون، نسخه‌ی دیگری را به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی این گوشی انقلابی به بازار رونمایی کند که اتفاقا به همین دلیل با تغییرات بسیار گسترده‌ای راهی بازار خواهد شد. در روزها و هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد اخبار و شایعات در رابطه با این گوشی هوشمند هستیم.

حال فوربز گزارشی منتشر کرده که در آن تصاویر رندری منتسب به آیفون ۸ منتشر شده است. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده توسط فوربز، این تصاویر رندر مبتنی بر اطلاعاتی هستند که از فایل‌های طراحی CAD دریافت شده است. منبع این فایل‌های CAD کمپانی Nodus است که در زمینه‌ی تولید لوازم جانبی و قاب برای آیفون‌های اپل فعالیت می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که تا اینجای کار منتشر شده است، انتظار می‌رود اپل، آیفون ۸ را با بهره‌گیری از یک پنل اولد بزرگ که به لطف حذف حاشیه‌ها امکان‌پذیر شده است، همراه کند. پنل مورد استفاده در آیفون ۸ به‌احتمال زیاد ۵.۸ اینچ خواهد بود. حاشیه‌ها در آیفون بسیار مورد بازنگری قرار گرفته‌اند؛ به‌طوری‌که دیگر خبری از حاشیه‌ی بالایی نیست و تنها در قسمت وسط بالا شاهد نفوذ بخشی از حاشیه به درون نمایشگر هستیم که بلندگوی مکالمات و سنسور‌ها در کنار دوربین سلفی قرار دارند. در لبه‌ی پایینی نیز خبری از کلید فیزیکی هوم نخواهد بود.

در پشت گوشی، اپل چینش افقی دوربین دوگانه را تغییر داده و به‌صورت عمودی تبدیل کرده است. انتظار می‌رود تغییر مورد نظر، موازی با اقدامات و تلاش‌های این کمپانی برای اضافه کردن ویژگی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده به آیفون ۸ باشد.

با توجه به آنچه در تصاویر رندر می‌توان مشاهده کرد، خبری از USB نوع C در آیفون ۸ نیست و اپل همچنان درگاه لایتنینگ را در این گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می‌دهد. جک هدفون نیز به تبعیت از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، جایی در این گوشی ندارد.

اما اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین تغییر که تا اینجا سخنی از آن به میان نیامده بود، کلید پاور است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، کلید پاور آیفون ۸ بزرگ‌تر شده است. با توجه به اینکه ترکیب سنسور اثر انگشت با نمایشگر هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در تصاویر رندر نیز خبری از سنسور اثر انگشت در پنل پشتی نیست، از این‌رو احتمال جدیدی مبنی بر ترکیب سنسور اثر انگشت با کلید پاور مطرح شده است. این اولین بار نیست که چنین ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا که سونی در گوشی‌های خود از چنین سیاستی بهره برده است. با توجه به ثبت پتنتی در این رابطه توسط اپل، احتمال دست زدن به چنین کاری اصلا بعید نیست.

مینگ چی کو گزارش جدیدی منتشر کرده است که در آن به ارائه‌ی ۱۰ پیش‌بینی خود در خصوص نسل جدید آیفون‌های اپل می‌پردازد. پیش‌بینی‌های جدید مینگ چی کو مواردی را به گمانه‌های پیشین اضافه می‌کنند. گمانه‌زنی‌ها نشان از این دارند که اپل در سال جاری میلادی، آیفون خود را در قالب دو نسخه‌ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی مجهز به پنل‌ ال‌سی‌دی با نام آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس راهی بازار خواهد کرد؛ حال آنکه آیفون ۸ از پنل اولد بهره خواهد برد.

آیفون ۸ در مقایسه با آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس پیشرفته‌تر خواهد بود. از جمله‌ی ویژگی‌های دیگر آیفون ۸ باید به نمایشگر اولد بدون حاشیه‌ی آن اشاره کرد که به لطف قرار گرفتن شیار بلندگوی مکالمه و کلید مجازی هوم در داخل پنل اولد به ارمغان خواهد آمد. اپل از نمایشگر اولد ۵.۸ اینچی استفاده خواهد کرد که بخش بزرگی از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص خواهد داد.

هرچند شنیده‌ها حکایت از ترکیب سنسور اثر انگشت با نمایشگر اولد در پنل جلویی دارند و شمار دیگری از شایعات، انتقال سنسور اثر انگشت به پنل پشتی را پیش‌بینی کرده‌اند؛ اما مینگ چی کو با توجه به فاصله‌ی زیاد باقی‌مانده تا تولید انبوه و عرضه‌ی سنسور اثر انگشت کوالکام، پیش‌بینی کرده است که این سنسور به‌صورت کامل از آیفون ۸ حذف‌ خواهد شد و اپل از ویژگی شناسایی سه بعدی دوربین سلفی برای تشخیص هویت کاربران به‌جای سنسور اثر انگشت استفاده خواهد کرد.

ضمنا اپل در بخش پایینی نمایشگر که کلید مجازی هوم قرار خواهد داشت، بخشی که شامل کلید هوم نیز می‌شود، به‌عنوان Function Area در نظر گرفته است که قابلیت‌های دیگری در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

در مورد حافظه‌ی رم، آیفون ۸ و آیفون ۷ اس پلاس از حافظه‌ی رم ۳ و آیفون ۷ اس از حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی بهره خواهند برد. نسخه‌ی ۴.۷ اینچی همچنان از وجود دوربین دوگانه بی‌بهره خواهد بود. ظرفیت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته‌شده برای هر سه نسخه، ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت است.

یکی از پیش‌بینی‌های جالب کو، استفاده از درگاه USB در هر سه نسخه را به‌جای درگاه لایتنینگ پیشنهاد می‌دهد که اگر رنگ واقعیت به خود بگیرد، یکی از تغییرات جالب توجه این گوشی خواهد بود.

مینگ چی کو همچنین به این نکته اشاره کرده است که با وجود رونمایی از هر سه نسخه‌ی آیفون در ماه سپتامبر، آیفون ۸ دیرتر از آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس راهی بازار خواهد شد. دلیل اصلی این موضوع را باید کمبود ظرفیت عرضه‌ی پنل‌های اولد مورد استفاده در آیفون ۸ خواند.

با وجود محدودیت در تأمین پنل‌های اولد مورد نیاز برای آیفون ۸، مینگ چی کو پیش‌بینی کرده که اپل قادر است تا پایان سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷، ۸۰ تا ۸۵ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند که بیش از نصف این مقدار آیفون ۸ خواهد بود. یکی دیگر از پیش‌بینی‌های مینگ چی کو، محدود بودن رنگ‌های آیفون ۸ در مقایسه با آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس است.

 

شبکه تبلیغات ایران

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا