فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

شارژ وایرلس؛ تاثیرگذارترین ویژگی جدید آیفون

شارژ وایرلس؛ تاثیرگذارترین ویژگی جدید آیفون

شارژ وایرلس؛ تاثیرگذارترین ویژگی جدید آیفون

این هفته، اپل از آیفون X (که البته آیفون ۱۰ خوانده می شود) رونمایی کرد، تلفن هوشمندی که نه ظاهر و نه عملکردش هیچ شباهتی به تلفن های همراه قدیمی ندارد. اما جدای از طراحی متفاوت و ویژگی های متنوعی که برای آن تهیه دیده شده (از جمله انیموجی هایی با ظاهر متفاوت)، بزرگترین ویژگی که بیشتری تغییر را در زندگی شما ایجاد می کند، خیلی کم از آن شنیده شد.

شارژ وایرلس آن که نه تنها برای آیفون X بلکه حتی برای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نیز ارائه می شود. لازم به مقدمه چینی بیشتر نیست، خصوصا حالا که پنج سال از به کارگیری این تکنولوژی در دنیای تلفن های همراه می گذرد.

در حال حاضر، دیگر چنین قابلیتی خاص و محدود نیست، سامسونگ روی موبایل های سری گلکسی این قابلیت را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد. اپل حسابی به این مهمانی دیر رسیده.

با این حال، حضور دیرهنگام اپل می تواند همچنان موثر باشد. فیس آی دی شاید نحوه تعامل شما با دوایس را تغییر دهد، انیموجی ها شاید چت های شما را جذاب تر کنند اما به رسمیت شناختن استاندارد Qi و حرکت به سوی فناوری شارژ وایرلس است که می تواند بیشترین اهمیت را داشته باشد.

در مورد استاندارد Qi

شارژ وایرلس؛ تاثیرگذارترین ویژگی جدید آیفون

نمی خواهیم در مورد جنگ استانداردها که سال ها است شارژ وایرلس را تحت تاثیر خود قرار داده زیاد صحبت کنیم (اگرچه بخواهید در مورد آن بخوانید، این مقاله وبسایت Wired می تواند بسیار کمکتان کند). خلاصه اش این است: دو تکنولوژی رقیب یکی با نام Qi (که کی خوانده می شود) و دیگری که توسط AirFuel Alliance پشتیبانی می شود وجود دارد که بدون همکاری مشترک، نتیجه یکسانی را ارائه می دهند.

طی سال های اخیر، بازار تلفن های همراه به سوی Qi متمایل شد، به خصوص پس از آنکه سامسونگ قبول کرد در سری گلکسی از این فناوری استفاده کند. به لطف این اتفاقات، حالا ۹۰ تلفن هوشمند امروزه از این فناوری استفاده می کنند. بد نیست ولی کافی هم نیست.

پال گلدن، یکی از مدیران اجرایی بخش بازاریابی WPC از شرکت های عضو کنسرسیوم حامی Qi می گوید: «زمانی فناوری وایرلس واقعا تبدیل به یک نکته مثبت برای همه کاربران می شود که همه گیر باشد، زمانی که هر جا که می روم، نگران نباشم که شارژر را ببرم یا شارژم تمام شود. هر جا که بروم، خیلی راحت تلفنم را زمین می گذارم و خیلی راحت شارژ می کنم. لازم نیست آن را به برق بزنم یا هر کار دیگری.»

شارژ وایرلس؛ تاثیرگذارترین ویژگی جدید آیفون

تلاش برای عمومی ساختن پدهای شارژ وایرلس مدتی است ادامه دارد اما آنقدرها فراگیر نیست. Aircharge که ایستگاه های شارژ وایرلس برای اماکن عمومی می سازد، قرار است ۱۰۰۰ مک دونالد را طی سال ۲۰۱۸ در انگلستان مجهز سازد. در هتل ها، کافه ها و اماکن عمومی دیگر که مردم برای دقایقی می ایستند این ایستگاه ها لازم است.

تصمیم ها تا به اینجا اشتباه بوده. بسیاری از شرکت ها و سازمان ها سمت و سوی اشتباهی را در پیش گرفتند و به همین دلیل راه به جایی نبردند اما انتخاب اپل می تواند مسیر را تغییر دهد.

گلدن می گوید من با افراد در صنایع مختلف صحبت کردم و همه آن ها منتظر بودند تا ببینند اپل می خواهد چه کار کند. بله، سامسونگ موبایل های زیادی می فروشد. و بله، بسیاری از دستگاه های اندرویدی سال ها است که شارژ وایرلس Qi را ارائه می دهند اما هیچ تغییری ایجاد نکرده اند ولی آیفون می تواند. صنایع معمولا عادت دارند خودشان را با اپل وفق دهند. ویکی یوسف، تحلیلگر حوزه شارژ وایرلس در IHS Technologies می گوید: «چیزی که اپل در آن واقعا خوب است، فروش فناوری ها به عنوان یک تکنولوژی جدید است و مردم را با خود همراه کند.»

شارژ وایرلس؛ تاثیرگذارترین ویژگی جدید آیفون

در اصل، این اتفاق هم اکنون رخ داده است. پس از مراسم رونمایی آیفون، Powermat اعلام کرده می خواهد تجهیزات خود را با Qi به روزرسانی کند. حالا کاربران می توانند آیفون و گلکسی اس ۸ خودشان را در هر استارباکی که مجهز به این پدها هست شارژ کنند. بدون هیچ کابل و آداپتوری. این است قدرت اپل.

تصور کنید که می توانید کابل شارژتان را در خانه رها کنید. تصور کنید که می توانید موبایلتان را روی میز رستوران بگذارید و شارژ شود. تصور کنید به پارک می روید یا سوار تاکسی می شوید و بتوانید آنها موبایلتان را راحت شارژ کنید. با حمایت اپل، Qi تبدیل به استانداردی جهانی خواهد شد که می تواند همه این اتفاقات را ممکن سازد.

استفانی پیچیولی، مدیر روابط عمومی و بازاریابی Aircharge می گوید: «در حال حاضر، نمی توانیم فراموش کنیم که تعداد زیادی از تلفن های همراه موجود در بازار از شارژ وایرلس استفاده نمی کنند و ۷۱۵ میلیون آیفون وجود دارد که با شارژ وایرلس همگام نیستند.»

شارژ وایرلس؛ تاثیرگذارترین ویژگی جدید آیفون

شروع زودهنگام Qi می تواند کمک کننده باشد. Aircharge به تنهایی فقط ۵ هزار ایستگاه دارد و Ikea هم لوازم خانه ای می فروشد که از پد شارژ در داخل خود بهره می برند.

گلدن می گوید که از اینجا به بعد سرعت رشد بسیار بیشتر خواهد شد. تاکنون همه دست نگه داشته بودند تا ببینند که اپل می خواهد چکار کند.

همانند بسیاری دیگر از ویژگی ها، اپل هم شارژ وایرلس را اختراع نکرده. اما تصمیم اپل در ارائه دادن آن و حتی مهم تر، نحوه ارائه آن، این فرصت را ایجاد می کند تا آینده را آنطور که بیش از هر چیز اهمیت دارد شکل دهد.

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا