فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

معرفی متن یار؛ رباتی برای تبدیل تصاویر به نوشته های تایپی

معرفی متن یار؛ رباتی برای تبدیل تصاویر به نوشته های تایپی

robat -telegram

احتمالاً برای شما نیز پیش آمده که بخواهید به متن موجود در یک تصویر دسترسی داشته باشید. یکی از راه های انجام این کار نوشتن دوباره متن است که هم حوصله زیادی طلب می کند و هم امکان دارد وقت زیادی از شما بگیرد. در همین رابطه امشب قصد داریم رباتی را به شما معرفی کنیم که به منظور تبدیل تصاویر به نوشته های تایپی طراحی شده است.

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی خلاق و نوآوری چون تلگرام، ربات ها نیز هر روز شکل و رنگ تازه ای به خود می گیرند. امروز و در یکی دیگر از سری معرفی ربات های تلگرام قصد داریم ربات matnyar_bot@ را برایتان معرفی کنیم. با ارسال عکسی از صفحات کتاب مورد علاقه خود برای این ربات می توانید در کسری از ثانیه متن آن را دریافت نمایید.

برای دسترسی به این ربات کافی است از آیدی matnyar_bot@ استفاده کرده و یا روی این لینک کلیک کنید و پس از باز شدن صفحه ی ربات روی start/ ضربه بزنید. با انجام این کار ربات اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد. همین ابتدای کار بگوییم که ربات متن یار از متون فارسی و تقریباً هر زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند.

متن یار از تکنولوژی تشخیص حروف و یا همان OCR برای تبدیل متون تصاویر به نوشته های تایپی کمک می گیرد. OCR که مخفف شده عبارت Optical Character Reader است، به شما این امکان را می دهد تا صفحات حاوی متن که اسکن کرده اید را از فرمت عکس به متن تبدیل کنید.

فناوری تشخیص حروف و یا همان OCR با دریافت یک تصویر، ابتدا فرآیند تحلیل محتوا را شروع و نواحی مختلف اطلاعات در تصویر را شناسایی می کند. پس از آن سیستم در صورت نیاز متن خوانده شده را ویرایش کرده و در نهایت نیز فایل خروجی را برای کاربر با فرمت مورد نظر تولید می نماید.

 

robat -telegram.2

کارکرد این ربات نیز مشخص است؛ کافیست تصویری از یک صفحه که دارای نوشته تایپی است را برای ربات متن یار بفرستید تا آن را به نوشته تبدیل کند. البته در این خصوص رعایت برخی نکات سبب می شود تا نتیجه مطلوب تری نصیب شما شود. بهتر است قبل از ارسال تصاویر از امکان برش تلگرام استفاده و گوشه هایی که متن ندارند را از تصویر ارسالی حذف نمایید.

در همین رابطه می توانید نمونه تصاویر مناسب و نا مناسب را در وبسایت رسمی ربات متن یار مشاهده کنید. تصاویری که ثبت می کنید از هر چیزی می توانند باشند؛ کتاب، روزنامه، مقاله، نامه، متن روی صفحه موبایل و هر متن تایپی دیگری. اما برای گرفتن نتیجه بهتر باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

اول این که سعی کنید تصاویر دارای پس زمینه روشن باشند نه تیره. همچنین بخش های زاید تصویر را با استفاده از قابلیت برش پیام رسان تلگرام حذف نمایید و در آخر نیز بهتر است عکسی که می گیرید بدون زاویه باشد.

پس از امتحان کردن ربات باید بگوییم که خوشبختانه نتیجه نهایی بسیار قابل قبول است. این ربات در صورتی که شرایط ارسال عکس را رعایت کنید می تواند متون موجود در تصاویر را در کسری از ثانیه با کمترین احتمال خطا به نوشته های تایپی تبدیل نماید.

 

robat -telegram1

همانطور که گفتیم ربات متن یار دارای وبسایت رسمی نیز هست. در رابطه با همین موضوع می توانید روی رایانه و لپ تاپ نیز به راحتی از ربات متن یار استفاده کنید. کافیست به این لینک مراجعه نموده، با استفاده از تلگرام خود وارد سایت شوید و پس از آن اقدام به ارسال تصاویر مورد نظرتان برای متن یار کنید.

استفاده از متن یار برای پردازش های ابتدایی رایگان بوده اما برای ادامه کار باید دست به جیب شوید و حساب تان را شارژ کنید. به عبارت دیگر متن یار در ابتدا امکان چند اسکن رایگان را برای تست ربات در اختیار شما می گذارد و پس از آن کاربر را مجبور می کند برای اسکن های بیشتر اعتبار خود را افزایش هد.

در آخر نیز بگوییم که قوانین و مقررات قابل تأملی در وبسایت این ربات درج شده اند که برای نمونه به ذکر یک مورد از آن می پردازیم:

با استفاده از ربات متن یار شما می پذیرید که اطلاعات استخراج شده توسط این ربات ممکن است با خطای احتمالی روبرو شود و هرگونه استفاده‌ از متون و اطلاعات خارج شده را با ریسک خودتان انجام می‌دهید.

بنابراین توصیه می کنیم حتماً پیش از شارژ حساب خود قوانین و مقررات ذکر شده در وبسایت متن یار را مطالعه نمایید و پس از آن اقدام به خرید کنید. همانطور که پیش تر نیز گفتیم، قصد داریم به صورت هفتگی ربات های مختلف تلگرام را به شما معرفی کنیم. پس این بهترین فرصت برای شماست تا اگر ربات جالب و جذابی می شناسید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع : دیجیاتو

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا