فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

آموزش جامع و کامل تلگرام (telegram)؛ هر آنچه که باید بدانید! (قسمت چهارم)

استفاده از ربات Clippy برای ساخت آسان استیکر

 

Clippy یکی دیگر از ربات های فوق العاده تلگرام است که می تواند عکس را از شما گرفته و یک استیکر جذاب تحویل دهد. با استفاده از این روش اصلا به رایانه برای ساخت استیکر نیاز ندارید و از طریق موبایل هم قادر به انجام این کار هستید. عکسی که به Clippy می دهد باید دارای شرایطی باشد:

  • دارای فرمت PNG باشد.
  • تصویر بدون حاشیه یا با حاشیه تک رنگ به ربات ارسال شود.

تصویر ارسالی شما به ربات Clippy به صورت یک استیکر بدون حاشیه و با فرمت webp. به شما بازگردانده می شود. توجه داشته باشید که بهتر است عکس ارسالی شما به این روبات از اول حاشیه نداشته باشد، اگر هم داشت این حاشیه حتما باید تک رنگ باشد تا Clippy بتواند آن را تشخیص داده و از دور سوژه اصلی عکس حذف کند.

در صورت ارسال تصویر JPEG یا دارای حاشیه شلوغ، Clippy عکس شما را به صورت یک استیکر با قاب مربعی شکل تحویل خواهد داد که چندان مطلوب نیست.

برای ارسال تصاویر به Clippy باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از طریق آیکن ذره بین در منوی اصلی تلگرام، عبارت Clippy را جستجو کرده یا از طریق مرورگر لینک https://telegram.me/clippy را باز کنید. پس از این کار به صفحه مکالمه با این ربات راهنمایی خواهید شد.

2- تصاویر خود را با فشردن گزینه گیره در پایین صفحه انتخاب و به صورت File برای Clippy بفرستید. پس از چند ثانیه، روبات یاد شده استیکری از تصویر ارسالی را به شما تحویل می دهد. حالا می توانید این استیکر را برای دوستان خود فوروارد کنید.

بر خلاف روش ثبت پکیج، استیکرهای ساخته شده توسط Clippy را نمی توانید به آرشیو استیکرهایتان بیفزایید؛ بلکه هر دفعه می بایست عکس را از گالری انتخاب و وارد صفحه مکالمه با ربات کنید تا از آن استیکر بگیرید. بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از روش رسمی ثبت استیکرها در تلگرام است.

بلاک و آنبلاک کردن افراد

گاهی پیش می آید که فردی وارد صفحه خصوصی شما شود و برای تان مزاحمت ایجاد کند. تقریبا همه ما با چنین مشکلاتی رو به رو شده ایم و می دانیم که این افراد تا چه اندازه می توانند اعصاب هر فردی را به هم بریزند و آرامش را از او صلب کنند. خوشبختانه برای جلوگیری از چنین مشکلاتی نیاز به انجام کارهای عجیب و غریب و پیچیده نیستید و تنها می توانید با چند اشاره ساده دسترسی این افراد را به صفحه مکالمه تلگرام خود مسدود کنید.

برای بلاک کردن افراد کافیست وارد پروفایل فرد مورد نظر شوید. اما اگر نمی دانید که چطور به صفحه آن فرد دسترسی پیدا کنید، می توانید از دستور عملی که در ادامه به آن اشاره می کنیم استفاده نمایید. پیدا کردن پروفایل افراد مزاحم کار چندان سختی نیست و می توانید تنها با ایجاد یک مکالمه با آن ها و لمس کردن نامشان در بالای صفحه چت به پروفایل شان دسترسی پیدا کنید.

پس از پیدا کردن پروفایل شخص مزاحم، نوبت به بلاک کردن او می رسد. اگر به صفحه باز شده نگاهی بیاندازید، سه نقطه عمودی را در سمت راست بالای پروفایل مشاهده می کنید. با لمس این سه نقطه، چهار گزینه مختلف برای تان به نمایش در می آید که می توانید با انتخاب گزینه Block به طور کلی از شر پیام های فرد مزاحم خلاص شوید.

پس از انجام این عملیات، فرد مورد نظر دیگر قادر به دیدن عکس پروفایل شما نیست و به جای آخرین تاریخ آنلاین بودن شما عبارت Last Seen A Long Time Ago برای او به نمایش در می آید. برای آنبلاک کردن نیز باید همین راه را در پیش بگیرید و در آخر گزینه Unblock را انتخاب کنید.

افزودن مخاطبین

همه ما می دانیم که تلگرام می تواند به طور خودکار تمامی مخاطبین موجود در تلفن همراه شما را پیدا و به لیست اشخاص خود اضافه کند. اما برای اضافه نمودن افرادی که هیچ اطلاعاتی از آن ها نداریم چه کاری باید انجام دهیم؟

اصولا برای اضافه کردن افراد دو راه خیلی ساده وجود دارد. اول آنکه می توانید به راحتی وارد صفحه مخاطبین شده و پس از آن در سمت راست بالای صفحه علامت + را لمس کنید. با لمس علامت مذکور به صفحه ای ارجاع داده می شوید که از طریق آن می توانید با با ثبت اطلاعاتی همچون نام و شماره موبایل فرد مورد نظر، او را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید.

دومین راه مربوط به افرادی می شود که با آن ها در حال چت کردن هستید اما حساب کاربری شان را در لیست مخاطبین خود ندارید. به همین منظور کافیست با ورود به پروفایل شخص مورد نظر، علامت سه نقطه را لمس کنید و از میان گزینه های ارائه شده Add را انتخاب کنید. پس از انجام این روند اطلاعات فرد مورد نظر در لیست مخاطبین شما ذخیره می شود و می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

بی صدا کردن شخص، گروه و کانال

 

این روزها کمتر کسی را می بینیم که در گروه ها یا کانال های تلگرامی عضو نباشد. دنبال کردن این صفحه ها در عین آن که بسیار جذاب و اعتیاد آور است، با مشکلاتی هم رو به رو هست؛ صدای نوتیفیکیشن ها.

روزانه بیش از ده ها پست در این کانال ها منتشر می شوند و صدای نوتیفیکیشن هر کدام از آن ها می تواند اعصاب هر کسی را خرد کند. اما راه حل این مشکل هم بسیار آسان است و می توانید تنظیمات هشدار نوتیفیکیشن ها را برای هر کانال یا گروه روی حالت بی صدا قرار دهید.

به همین منظور می توانید با ورود به پروفایل مربوط به آن گروه یا کانال، گزینه Notification را انتخاب کنید. پس از آن صفحه ای برای تان به نمایش در می آید که حاوی تنظیماتی برای اطلاع رسانی نوتیفیکیشن هاست. می توانید به طور ساعتی یا به طور کامل صدای نوتیفیکشن ها را قطع کنید و تنها با ورود به صفحه تلگرام خود از تعداد پست های منتشر شده آن گروه یا کانال مطلع شوید.

این روش برای اشخاص نیز قابل اجراست و اگر می خواهید هنگام فرستاده شدن پیامی از شخصی خاص، صدایی از تلفن هوشمند شما به گوش نرسد، می توانید با پیمودن این مسیر تغییراتی در سیستم اطلاع رسانی تلگرام به وجود آورید.

منبع: دیجیاتو

جهت مشاهده سایر مطالب آموزشی اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا