فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

آموزش جامع و کامل تلگرام (telegram)؛ هر آنچه که باید بدانید! (قسمت سوم)

ارسال عکس، ویدئو و گیف (به شکل فایل و مدیا)

یکی از قابلیت های مهم تلگرام ارسال فایل های چند رسانه ای است. تلگرام ادعا می کند که قادر است این فایل ها را با سرعتی به مراتب بیشتر از پیام رسان های دیگر روی سرورهای خود بارگذاری نماید. برای ارسال عکس، ویدئو و گیف کافیست وارد گفتگوی مورد نظر شده و در پایین صفحه روی آیکن سنجاق ضربه بزنید.

 

پس از آن قادر هستید با انتخاب آیکن یکی از بخش ها ( عکس پایین) تصاویر، ویدئوها، مخاطبین، موزیک ها و حتی موقعیت مکانی خود را در یک گفتگو ارسال نمایید.

تلگرام برای سهولت در ارسال فایل های چند رسانه ای و جلوگیری از به هدر رفتن حجم اینترنت کاربران دیگر عموماً فایل های حجیم را فشرده می کند. برای آن که از فشرده سازی تصاویر و ویدئوهای خود جلوگیری کنید باید آن ها را به صورت فایل ارسال نمایید.

برای انجام این کار کافیست وارد یک گفتگو شوید و با انتخاب آیکن سنجاق، روی گزینه ی File ضربه بزنید. پس از آن تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن عکس و یا ویدئوی مورد نظرتان است. برای ارسال گیف نیز از سمت چپ قسمت تکست بار روی آیکن اموجی ها (تصویر زیر) ضربه بزنید.

سپس به بخش استیکرها بروید و با انتخاب آیکن گیف (تصویر زیر) اقدام به ارسال موارد دلخواه نمایید. تلگرام به شما این اجازه را می دهد تا در صورت نیاز با تایپ دستور gif@ مواردی که دوست دارید را جستجو کرده و اقدام به ارسال آن ها نمایید.

اضافه کردن استیکرها

تلگرام برای اضافه کردن استیکرها دو راه در اختیار کاربران قرار داده است. ساده ترین راه آن است که با مشاهده یک استیکر تازه در چت های خود، آن را لمس کنید و پس از آن گزینه Add را انتخاب کنید.

با این حال در آپدیت های اخیر تلگرام راهی تازه برای اضافه کردن استیکرها در دسترس قرار گرفته و از این پس کاربران می توانند با مراجعه به تنظیمات و ورود به بخش Stickers، از آخرین و پرطرفدارترین برچسب های موجود خبردار شوند و آن ها را به لیست خود اضافه کنند.

برای انجام این کار کافیست پس از طی کردن مراحل گفته شده، وارد بخش Trending Stickers شوید و از آنجا به ده ها استیکر مختلف و زیبا دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید با مراجعه به تنظیمات Stickers به مدیریت استیکرهای خود بپردازید و در صورت نیاز آن ها را حذف کنید.

نحوه ساخت استیکر در تلگرام

 

یکی دیگر از قابلیت های فوق العاده تلگرام، امکان ساخت استیکرهای شخصی و اشتراک گذاری آنهاست. با روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم، قادر خواهید بود که از هر عکس یک استیکر بسیار جذاب و چشم نواز بیافرینید.

قابلیت ساخت استیکرهای شخصی برای تلگرام یک قابلیت عمومی بوده و برای همگان در دسترس است، بنابراین این روزها انواع و اقسام استیکر با محتوای مختلف را در صفحات این اپلیکیشن ارتباطی شاهد هستیم. از آنجایی که هیچ محدودیتی برای ساخت استیکر در تلگرام وجود ندارد، بد نیست که جنبه های اخلاقی را در ساختشان در نظر بگیریم و استیکری نسازیم که موجب معذب شدن افراد یا توهین به شخصیت یا اعتقادات دیگران شود.

برای ساخت استیکر در تلگرام می بایست شرایطی را رعایت کنید. نخستین شرط بروز بودن اپلیکیشن شماست. برای افزودن استیکرهای شخصی به تلگرام می بایست حتما از نسخه 2.9.1 آن استفاده کنید. بنابراین پیش از دنبال کردن مراحل ساخت استیکر، توصیه می کنیم که حتما نسخه تلگرام خود را چک کرده و در صورت آپدیت نبودن، به بروزرسانی آن به آخرین نسخه اقدام کنید.

سه شرطی که تلگرام برای آپلود استیکرها در نظر گرفته به شرح زیر است:

  • عکس ها حتما با فرمت PNG و بدون حاشیه باشند (حاشیه ها را می توانید به کمک نرم افزار فتوشاپ از تصویر حذف کنید)
  • طول و عرض تصاویر ارسالی می بایست حداکثر 512 در 512 پیکسل باشد.
  • حجم هر عکس نباید بیشتر از 350 کیلوبایت باشد.

اگر تصویر مورد نظر شما این شرایط را داشت، حالا می توانید به ارسال و ثبت آنها در تلگرام اقدام کنید. بهترین راه برای ساخت این استیکرها استفاده از نرم افزار ویرایش تصویر فتوشاپ است. سازندگان تلگرام در وبلاگ خود استفاده از این نرم افزار را برای ساخت استیکر پیشنهاد کرده و حتی یک فایل PSD آماده با اندازه و رزولوشن مشخص را در اختیار کاربران قرار داده اند.

با دانلود این فایل پی اس دی و قرار دادن تصویر مورد نظرتان در آن، به سادگی خواهید توانست از خروجی آن با فرمت PNG به عنوان استیکر در تلگرام استفاده کنید. روش دوم و ساده تر، استفاده از ربات Clippy است که شما را از نرم افزارهای رایانه ای بی نیاز خواهد کرد. با فرض آماده بودن استیکرهای شما، ابتدا به نحوه ثبت آنها در تلگرام پرداخته و آموزش استفاده از Clippy را در بخش پایانی مقاله خواهیم داشت.

مراحل ثبت استیکرهای شخصی در تلگرام

 

با رعایت شروط تلگرام برای ثبت استیکرها، به ترتیب زیر می توانید مراحل ثبت آنها در این اپلیکیشن ارتباطی را دنبال کنید. برای راحتی در این کار ما نسخه دسکتاپ تلگرام را به شما پیشنهاد می کنیم:

1- وارد بخش Settings اپلیکیشن شده و از بخش Messages، گزینه Stickers را انتخاب کنید (در نسخه دسکتاپ تلگرام، آدرس Stickers@ را در یک پنجره مکالمه تایپ کرده و روی واژه هایپرلینک شده کلیک کنید).

2- در اپلیکیشن موبایل تلگرام، به انتهای صفحه رفته و روی گزینه Stickers@ اشاره کنید. با این کار یک پنجره چت با رباتی به نام Stickers Bot برایتان باز می شود. حالا می بایست برای این ربات پیامی ارسال کنید تا در پاسخ برای شما دستورات لازم برای ارسال و ثبت استیکرها را بفرستد. لیست دستورات به شرح زیرند:

newstickerpack/ ساخت پکیج جدید استیکر
addsticker/ اضافه کردن استیکر جدید به پکیج
delsticker/ حذف استیکر
ordersticker/ مرتب سازی استیکرها در پکیج
cancel/ انصراف از ثبت استیکرها

3- نخستین اقدام بعد این کار، ساخت یک پکیج از استیکرهاست. برای این کار دستور newstickerpack/ را به ربات بدهید. پس از این کار، ربات با پیغامی از شما می خواهد که برای پکیج استیکر خود نامی انتخاب کنید. به عنوان مثال ما نام Digiato را برای مجموعه استیکرمان در نظر گرفتیم.

 

4- مرحله بعدی انتخاب اموجی برای استیکرهاست. اگر استیکرتان محتوایی جدی دارد، می توانید برایش اموجی جدی را در نظر بگیرید. با انتخاب اموجی مناسب از فهرست اموجی ها و ارسالش به ربات، وارد مرحله بعدی خواهید شد.

5- حالا نوبت به ارسال استیکر می رسد. تصویر PNG و بدون حاشیه خود را با فشردن آیکن گیره در پایین صفحه و سپس گزینه File انتخاب کرده و آن را برای ربات ارسال کنید. با اتمام این کار، ربات از شما می خواهد که با ارسال یک شکلک دیگر، استیکر بعدی را به پکیج خود بیفزایید. این کار را می توانید به شیوه استیکر اول انجام بدهید و مجموعه استیکرهای خود را تکمیل کنید.

6- وقتی که پکیج استیکرهایتان تکمیل شد، کافیست دستور publish/ را برای ربات ارسال کنید. حالا ربات در پیامی دیگر، از شما می خواهد که نامی برای مجموعه استیکرهای خود برگزینید. پس از انتخاب نام و ارسال، حالا پکیج استیکرهای شما آماده است. ربات نیز لینکی از آن برای اشتراک گذاری بین دوستان را در اختیارتان قرار می دهد.

7- اگر پس از انتشار باز هم قصد اضافه کردن استیکری را داشتید، مجددا با وارد کردن دستور addsticker/ می توانید پکیج استیکری خود را تکمیل کنید.

منبع: دیجیاتو

جهت مشاهده سایر مطالب آموزشی اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا