فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

آموزش ریجستری کامپیوتر

آموزش ریجستری کامپیوتر

آموزش ریجستری کامپیوتر

آموزش ریجستری کامپیوتر

به گزارش شبکه تبلیغات ایران :
ریجستری یکی از قسمت های مهم و کاربردی ویندوز می باشد.که به آن بانک اطلاعاتی ویندوز گقته میشود.ما در ریجستری می توانیم به قسمت های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری و قسمتهای مربوط به کاربران دست پیداکنیم و آنها را مطابق میل خود تغییر دهیم.تغییر در ریجستری می تواند برای کاربران خیلی جالب توجه باشد ولی در صورتی که بدون دانستن ترفند های آن قسمت و یا قسمت هایی از آن را مورد تغییر قرار دهیم ممکن است برای ویندوز مشکل ایجاد کند و ما را مجبور به نصب مجدد ویندوز کند.

ما در ابتدا قصد داریم که شما را با ریجستری آشنا کنیم سپس به سراغ ترفند های آن برویم،زیرا آشنایی با ریجستری می تواند در استفاده ی درست و راحت از آن به ما کمک بسیار کند.

برای ورود به ریجستری می توانید از منوی استارت Run را انتخاب نموده(ویا از کلید های ترکیبی Win+R استفاده کنید) سپس عبارتREGEDIT را در آن تایپ نموده و Ok کنید ویا کلید Enter را از صفحه کلید بزنید.

پنجره ای که برای شما باز می شود برای دست رسی ساده تر به تنظیمات ریجستری در پنج شاخه به صورت درختی نمایش داده شده است.که هریک حاوی اطلاعات خاصی می باشد که به طور خلاصه در زیر به شرح آنها می پردازیم.

HKEY_CLASSES_ROOT :این شاخه شامل پسوند فایل ها، میانبرهای ویندوز،شکل ظاهری،رابطه های کاربری و… می باشد.

HKEY_CURRENT_USER :این شاخه شامل تنظیماتی است مربوط به کاربر فعلی که وارد سیستم شده است.وشامل اطلاعاتی مانند نام کاربر،تنظیمات دسک تاپ و تنظیمات منوی شروع(START MENU)و… می باشد.

HKEY_LOCAL_MACHINE :این شاخه شامل تنظیمات کلی رایانه از جمله سخت افزار و نرم افزار های مربوط به کل کامپیوتر می باشد.وهمه ی کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

HKEY_USERS :این شاخه مربوط به تنظیمات کاربران می باشد.

HKEY_CURRENT_CONFIG :در این شاخه پیکربندی سخت افزار سیستم دخیره می شود.و به شاخه ی (HKEY_LOCAL_MACHINE) اشاره می کند.ویا در واقع یکی از زی شاخه های آن می باشد.

نکته۱ : مسیر فایل رجیستری
C:\WINDOWS فایلی به نام REGEDIT.EXE

نکته۲: در رجیستری سه نوع متغیر وجود دارد که عبارتند از :String , Binary , Dwordکه هر کدام از آنها در شرایط خاصی قابل استفاده می باشد. به طور شش شاخه اصلی در رجیستری وجود دارند که هر کدام بخشی از اطلاعات ذخیره می کنند.
تذکر: توجه داشته باشید که قبل از هرکاری در ریجستری از رجیستری خود BACK UPبگیرید:اگر قسمتی از ریجستری براثر بی توجهی مشکل پید کند با داشتن یک Back Upو اجرای آن به راحتی می توانیم ریجستری را به حالت اول آن باز گردانیم.

طریقه ی تهیه ی Back Up از ریجستری ویندوز:
فایل رجیستری را باز کنید در سمت چپ تصویر لیستی را می بینید. روی My Computerیک کلیک کنید به صورتی که رنگ آن عوض شود ولی لیست آن باز نشود حال از نوار بالای صفحه روی برگ Fail بروید گزینه Export را انتخاب کنید حال نامی به دلخاه برای آن انتخاب کنید و جایی را برای آن مشخص کنید. قبل از این که Save کنید دقت کنید در پایینExport Registry Fail در قسمت Export Rage گزینه All تیک خورده باشد در قسمت پایین آن چیزی نوشته شود. بعد آنرا Save کنید.
شبکه تبلیغات ایران

جهت مشاهده سایر مطالب آموزشی اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا