فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

فیسبوک روی روش تشخیص چهره برای احراز هویت کاربران کار می‌کند

فیسبوک روی روش تشخیص چهره برای احراز هویت کاربران کار می‌کند

 

شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک در حال کار روی قابلیتی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند با فناوری تشخیص چهره، مالکیت حساب کاربری خود را تأیید کنند.

بیش از دو میلیارد نفر هرماه از شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک استفاده می‌کنند. روش‌های مختلفی وجود دارد که با بهره گرفتن از آن‌ها می‌توانید به خوراک خبری فیسبوک دسترسی داشته باشید؛ ولی ظاهرا روش‌های زیادی برای خلاص شدن از برخی خوراک‌های خبری در این شبکه‌ی اجتماعی وجود ندارد. اگر شما هم یکی از کاربرانی هستید که پس از هر بار مشاهده‌ی خوراک‌های خبری فیسبوک، قصد خارج شدن از حساب کاربری خود دارید، مسلما برای انجام این کار همیشه باید نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود مجدد به فیسبوک وارد کنید. این روش را نمی‌توان یک راه‌کار امن برشمرد. همچنین احتمالا شما از دیگر روش‌های احراز هویتی که توسط فیسبوک ارائه می‌شود استفاده نمی‌کنید.

با توجه به اینکه امروزه روش‌هایی مثل اسکن عنبیه‌ و تشخیص چهره در گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون در دسترس افراد قرار گرفته، فیسبوک نیز به دنبال بهره گرفتن از این روش برای احراز هویت کاربران است. یکی از محققان شبکه‌های اجتماعی، با ارسال یک تصویر اسکرین‌شات به وب‌سایت The Next Web به این مورد اشاره کرده که فیسبوک هم‌اکنون در حال کار روی روش تشخیص چهره برای انجام عملیات احراز هویت کاربران است. در ادامه توییت ارسال‌شده توسط این تحلیل‌گر را با هم مرور می‌کنیم:

فیسبوک روی روش تشخیص چهره برای احراز هویت کاربران کار می‌کند

فیسبوک در حال کار روی قابلیت تشخیص چهره است تا بدین ترتیب به امن کردن حساب کاربری شما کمک کند. pic.twitter.com/demol4dKj1

— Matt Navarra ⭐️ (@MattNavarra) September 29, 2017

وب‌سایت تک‌کرانچ در این رابطه با فیسبوک ارتباط برقرار کرده و شبکه‌ی اجتماعی نامبرده در بیانه‌ی خود این‌گونه توضیح داده است:

ما در حال تست یک قابلیت جدید برای افرادی هستیم که قصد دارند به‌سرعت و به‌آسانی، مالکیت حساب کاربری خود را در هنگام بازیابی اکانت اثبات کنند. این ویژگی اختیاری فقط در دستگاه‌هایی که قبلا با آن‌ها به حساب کاربری خود لاگین کرده‌اید، در دسترس است. این قابلیت جدید در واقع یک روش دیگر است که در کنار روش احراز هویت دومرحله‌ای با اس‌ام‌اس در اختیار کاربران خواهد بود. در هر دو روش یادشده هدف این است که اطمینان حاصل شود صاحبان حساب‌های کاربری قادر به تأیید هویت خود باشند.

فیسبوک پیش از این از نسخه‌ی ساده‌ی فناوری تشخیص چهره در پلتفرم خود بهره گرفته و در واقع از این قابلیت به‌منظور تگ کردن آسان‌تر افراد در تصاویر استفاده کرده است. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم نقاط مثبت و منفی و آسانی استفاده از روش جدید تشخیص چهره‌ی فیسبوک چیست. درهرحال به نظر می‌رسد در حال وارد شدن به مرحله‌ای هستیم که از روش‌های بیومتریک به‌منظور تأیید هویت در یک پلتفرم اجتماعی بهره گرفته می‌شود.

 

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا