فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

کاهش قیمت محصول؛ استراتژی خطرناک رقابتی

کاهش قیمت محصول؛ استراتژی خطرناک رقابتی

برخی مدیران کسب و کار وقتی در رقابت با دیگران فعالان بازار قرار می‌گیرند، اولین راه‌حل را در کاهش قیمت محصولات می‌بینند.

-price-will-hurt-your-reputation1

رقابت در دنیای کنونی کسب و کار، تغییرات زیادی نسبت به گذشته داشته است. در شرایط کنونی دیگر نمی‌توان امید داشت که تنها با کاهش قیمت از رقبای خود پیشی بگیرید. مدیرانی که در مسیر رقابت تصمیم به کاهش قیمت محصولات می‌گیرند، مسابقه‌ای به سمت شکست را شروع کرده‌اند که در پایان آن، نتایج جبران‌ناپذیری منتظرشان است.

اگرچه کاهش قیمت می‌‌تواند منجر به افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر شود؛ اما صدمات جبران‌ناپذیری نیز به اعتبار، شهرت، هویت برند و حتی ارزش افزوده‌ی شرکت شما وارد می‌کنند. این صدمات در طولانی‌مدت آن‌قدر خطرناک خواهند بود که شاید هیچ‌گاه نتوانید آن‌ها را جبران کنید.

البته رقابت در قیمت برای کسب‌وکارهایی که به‌طور کلی بر این استراتژی بنا شده‌اند، مضر نیست؛ اما شرکت‌های کوچکی که فقط برای حفظ بازار و رقابت با دیگران اقدام به کاهش قیمت محصول می‌کنند، با مشکلاتی جدی روبرو می‌شوند.

شرکت‌های بزرگ نیز گاه و بیگاه از کاهش قیمت، حراج و کوپن‌های تخفیف برای جذب مشتری استفاده می‌کنند؛ اما باید این نکته را مد نظر داشت که این شرکت‌ها سال‌های سال برای کسب اعتبار تلاش کرده‌اند و اکنون مشتریانی دائمی و وفادار دارند. هدف برنامه‌های تخفیفی و کاهش قیمت برای این غول‌های کسب و کار، با هدفی که یک استارتاپ از این استراتژی خواهد داشت بسیار متفاوت است.

در ادامه‌ی این مطلب زومیت، ۴ راهکار عملی پیشنهاد می‌کنیم که برای پیشرفت در بازار رقابتی کنونی می‌توانند مفید باشند و شما را از کاهش قیمت محصولات، منصرف کنند.

-price-will-hurt-your-reputation2

۱- اگر نمی‌توانید رقبا را شکست دهید، با آن‌ها متحد شوید

شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ دنیا نیز گاه و بیگاه از این استراتژی استفاده می‌کنند. آن‌ها پس از متحد شدن برنامه‌های مشترکی اجرا می‌کنند که با استفاده از ظرفیت‌های همدیگر، فروش و سودآوری را افزایش دهند.

۲- علاوه بر محصول، عملیات خرید را نیز جذاب کنید

بسیاری از فروشگاه‌های معتبر و بزرگ دنیا، راهکارهایی پیاده کرده‌اند که خریداران از فرآیند خرید نیز لذت ببرند. مشتریان این فروشگاه‌ها، علاقه به محصول و وفاداری به آن را از مرحله‌ی خرید تجربه می‌کنند.

۳- ارزش افزوده ارائه کنید

مشتریان فروشگاه، باید بدانند که با خرید از شما علاوه بر محصول، از امتیازات دیگری نیز برخوردار می‌شوند. این امتیازات می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. تخفیف‌های مدت‌دار به مشتریان وفادار، هدایای جانبی همراه محصولات، گروه‌های کاربری ویژه‌ی مشتریان و بسیاری امتیازات دیگر که به نوع کسب و کار و فروشگاه مربوط هستند، می‌توانند برگ برنده‌ی شما در رقابت با دیگران باشند.
۴- راه‌هایی برای افزایش وفاداری مشتریان بیابید

مشتریان وفادار، پس از مدتی بدون توجه به قیمت محصولات، همیشه شما را به رقیبان ترجیح می‌دهند. تماس‌های منظم و برنامه‌ریزی‌شده با مشتریان، اطلاع‌رسانی اتفاقات ویژه‌ی فروشگاه و تشویق به خرید بیشتر با ارائه‌ی تخفیف وفاداری، می‌تواند افراد را به برند و فروشگاه شما وفادار کند.

در پایان پیش از این‌که به کاهش قیمت فکر کنید، راه‌های بالا را برای ماندن در رقابت در نظر داشته باشید و به‌خوبی تک‌تک آن‌ها را بررسی کنید. البته راه‌های گفته‌شده نیز همگی مستلزم صرف هزینه هستند؛ اما به‌طور قطع می‌توان گفت این روش‌ها، هزینه‌هایی بسیار کمتر از کاهش قیمت به شما تحمیل می‌کنند.

جهت مشاهده سایر مطالب آموزشی اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا