فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

مرورگر سامسونگ اینترنت برای سایر دستگاه‌های اندروید منتشر شد

مرورگر سامسونگ اینترنت برای سایر دستگاه‌های اندروید منتشر شد

سامسونگ نسخه‌‌ای از مرورگر‌ اختصاصی خود موسوم به سامسونگ اینترنت را منتشر کرده است که امکان نصب روی سایر گوشی‌های اندروید نیز دارد.

web browsers -samsung

ارائه‌ی نسخه‌ی جدیدی از مرورگر‌ سامسونگ اینترنت، خبر خوبی برای آن دست کاربرانی است که از مرورگر کنونی خود خسته شده‌اند یا مرورگر فعلی‌شان آن‌طور که باید، کارایی ندارد؛ بنابراین می‌توانند از مرورگر اندروید سامسونگ استفاده کنند.

جاه‌طلبی این غول کره‌ای در بخش نرم‌افزار هنگامی مشخص شد که پس از دریافت درخواست‌های فراوان، اولین نسخه‌ی آزمایشی مرورگر سامسونگ اینترنت (۵‌.۴) را برای گوشی‌های هوشمند سری گوگل پیکسل و نکسوس منتشر کرد. حال نسخه‌ی بتا ۶ این مرورگر منتشر شده است و نصب آن روی هر گوشی هوشمندی که سیستم‌عامل اندروید ۵.۰ آب‌نبات چوبی یا جدیدتر را اجرا می‌کند، امکان‌پذیر است.

اما با توجه به این موضوع که در حال حاضر مرورگرهایی چون گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و اپرا بر بازار مرورگرهای موبایل سلطه دارند؛ چرا شرکتی مثل سامسونگ تصمیم گرفته است به این عرصه وارد شود؟ به‌خصوص اینکه این اولین باری نیست که شرکت نامبرده نرم‌افزاری منتشر می‌کند که تقاضای قابل توجهی برای آن وجود ندارد. به‌عنوان مثال می‌توان به اپلیکیشن میلک سامسونگ اشاره کرد که در واقع عملکردی شبیه به پاندورا داشت و فعالیت آن تنها پس از دو سال به‌طور کامل متوقف شد.

پروژه‌ی سامسونگ اینترنت بر پایه‌ی پروژه‌ی متن باز کرومیوم توسعه داده شده است. برای یادآوری باید اشاره کنیم که مرورگر گوگل کروم نیز بر پایه‌ی کرومیوم ایجاد شده است. کرومیوم تمام قابلیت‌هایی که از یک مرورگر انتظار دارید، ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال می‌توانید در این مرورگر داده‌های خود را با دستگاه‌های غیر سامسونگی همگام‌سازی کنید یا به‌صورت کاملا ناشناس وب‌گردی کنید؛ اما در کنار این ویژگی‌ها، مرورگر سامسونگ یک سری قابلیت دیگر در اختیار کاربران قرار می‌دهد که نمونه‌ی آن در جای دیگری وجود ندارد؛ در این زمینه می‌توان به امکاناتی مثل های‌کنتراست (High Contrast) اشاره کرد که خواندن محتوای وب را بسیار آسان می‌کند. البته که نمونه‌ی این ویژگی را هم می‌توانید در بیشتر دستگاه‌های اندروید پیدا کنید. دیگر ویژگی قابل توجه سامسونگ اینترنت، امکان پخش از طریق بلوتوث و وب‌ وی‌آر به‌طور مستقیم از طریق خود این مرورگر است.

شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مرورگر یادشده، بلاکر تبلیغات باشد که می‌توان از طریق لیست افزونه‌ها در منوی تنظیمات به آن دسترسی یافت. سامسونگ در این بخش کار زیادی انجام داده است و کاربران می‌توانند بنا به نیاز خود، تعیین کنند که چه تبلیغاتی بلاک شوند. در نتیجه‌ی استفاده از این قابلیت، مدت‌زمان رندر صفحات وب کاهش خواهد یافت و بنابراین سرعت بارگذاری محتوا بیشتر خواهد شد. حال این سؤال به وجود می‌آید که آیا وجود این قابلیت‌ها می‌تواند کاربران را به استفاده از مرورگر سامسونگ ترغیب کند؟ پاسخ این سؤال احتمالا منفی است؛ اما انتشار چنین مرورگری مسلما می‌تواند در پیشبرد فناوری در این حوزه مؤثر باشد. پیتر اوشانِسی، یکی از توسعه‌دهندگان مرورگر سامسونگ اینترنت، در قالب یک پست وبلاگی این‌گونه توضیح می‌دهد: «‌سامسونگ فقط به بهبود امکانات کرومیوم بسنده نکرده است؛ بلکه به‌طور فعالانه‌، تک‌تک این ویژگی‌ها را بهبود داده تا آن‌ها را به استانداردهای وب نزدیک کند.»

نظر شما در این مورد چیست؟

 

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا