فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

آینده‌ ایران در اختیار اینترنت اشیاء است

 آینده‌ ایران در اختیار اینترنت اشیاء است

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اینترنت اشیاء آینده‌ی ایران را در اختیار این تکنولوژی دانست.

intenet1

این ایده که از طریق اینترنت و با استفاده از تلفن همراه خود، اشیاء اطرافتان را کنترل کنید به نظر بسیار جذاب است؛ اما انتظار برای ورود IoT (اینترنت اشیاء) به ایران و انجام ندادن هیچ اقدامی برای ایجاد زیر ساخت‌های آن می‌تواند این فناوری را به سرنوشت دیگر فناوری‌های وارداتی مبتلا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه‌های مرتبط با فاز سوم شبکه‌ی ملی اطلاعات، شبکه ملی اینترنت اشیاء را نیز افتتاح کرد و از شرکت‌ها خواست اگر خواستار موفقیت هستند در این حوزه سرما‌یه‌گذاری کنند؛ زیرا توسعه بر بستر فناوری امکان‌پذیر می‌شود.

واعظی اینترنت، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و کلان داده را ابزارهای انقلاب صنعتی چهارم اعلام کرد و راه مقابله با تحمیل این فناوری به ایران را آماده‌سازی در حوزه‌ی اینترنت اشیاء با مشارکت دولت و بخش خصوصی دانست.

از مهم‌ترین کاربردهای این فناوری که وزیر ارتباطات نیز به آن اشاره کرده است، رصد شرایط، تحلیل داده‌ها و برنامه‌ریزی است. واعظی در این باره گفت:

اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی و صنعت کاربرد دارد و دامنه‌ی آن می تواند در کل کشور گسترده شود و به راحتی به کشورهای دیگر نیز منتقل می‌شود.

intenet

لبته دامنه‌ی کاربرد این تکنولوژی در زندگی روزمره نیز بسیار گسترده است و بخش خانگی بازاری گسترده و پرسود خواهد داشت. یادآور می‌شود که به گفته‌ی وزیر ارتباطات در سومین کنفرانس انقلاب چهارم صنعتی، در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد شیء در دنیا به اینترنت متصل هستند و طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۵ این تعداد به ۵۰ میلیارد خواهد رسید. با فراگیرتر شدن اینترنت اشیاء شرکت‌های مختلف وارد این حوزه خواهند شد و تولید ابزار و ملزومات این فناوری در داخل به اشتغال کمک خواهد کرد.

 

منبع : زمیت

 

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا