فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

گوگل نمایش اموجی در نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید را یکپارچه سازی می کند

گوگل نمایش اموجی در نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید را یکپارچه سازی می کند

google1

گوگل در جریان کنفرانس Google I/O اعلام کرده بود که اندروید O با پشتیبانی از اموجی نسخه 5.0 منتشر می شود. این بدان معناست که شاهد اضافه شدن تعداد بسیار زیادی اموجی جدید به آرشیو اموجی های اندروید خواهیم بود.

اما اگر از نسخه های قدیمی اندروید استفاده کنید ممکن است کسی برای شما یکی از همین اموجی های جدید را بفرستد، اما به دلیل قدیمی بودن سیستم عامل نتوانید آن ها را مشاهده کنید و در عوض یک باکس کوچک خالی ببینید.

Google-emojicompat2jpg

گوگل برای برطرف کردن این مشکل از یک ترفند نرم افزاری بهره گرفته؛ یک کتابخانه از اموجی ها به نام EmojiCompat که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تجربیات مرتبط با اموجی خود را میان خیل عظیم دیوایس های اندرویدی یکپارچه سازی کنند.

این کتابخانه اموجی ها از اندروید 4.4 کیت کت به بالا پشتیبانی می کند و برای این طراحی شده که بتواند اموجی های ناسازگار با سیستم عامل کاربر را شناسایی کرده و آن را با تصاویر مرتبط جایگزین نماید. در واقع با چیزی شبیه به گوگل ترنسلیت برای اموجی ها مواجه هستید؛ قطاری از کاراکترهای ناسازگار را در یک سر آن بگذارید و از سر دیگرش اسمایلی های کاربردی تحویل بگیرید. با این وجود تنها مشکل EmojiCompat اینجاست که جزو قابلیت های پیش فرض اندروید نیست. بلکه در عوض توسعه دهندگان برای ایجاد سازگاری میان اموجی ها باید آن را در اپلیکیشن های خود به کار بگیرند.

در مفید و کارآمد بودن این قابلیت شکی نیست، اما احتمال دارد که برای بعضی کاربران گیج کننده ظاهر شود. چرا که ممکن است بعضی اپلیکیشن ها از آن پشتیبانی کنند و در بعضی دیگر شاهد چنین موضوعی نباشیم. بنابراین باید امیدوار بود که به کارگیری EmojiCompat برای ایجاد سازگاری میان اموجی ها به موضوعی فراگیر میان توسعه دهندگان تبدیل شود.

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا