فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

داشتن یک کار جانبی چگونه به بهبود بهره وری کارمندان در شغل اصلی کمک می کند؟

داشتن یک کار جانبی چگونه به بهبود بهره وری کارمندان در شغل اصلی کمک می کند؟

 

irnetads

داشتن یک شغل جانبی و پاره وقت در کنار کار اصلی می تواند علاوه بر افزایش درآمد، موجب پیشرفت افراد در مشاغل روزانه نیز بشود. وبسایت «CareerBuilder» اخیراً طی پژوهشی روی 3200 کارمند دریافته که در حدود 29 درصد از آنها یک شغل جانبی داشته و این آمار در میان کارمندان 20 تا 30 ساله به 44 درصد نیز می رسد.

جالب است بدانید بر اساس تحقیقات، افرادی که به یک کار نیمه وقت شبانه نیز مشغولند، در شغل اصلی خود بهره وری بیشتری داشته و خلاقانه تر عمل می کنند. در ادامه به سایر دلایل موفقیت چنین کارمندانی می پردازیم:

 

مهارت های تازه کسب می کنند

irnetads

فعالیت در حوزه های مورد علاقه و خلق کسب و کار جدید تجربیات و مهارت هایی را برای کارمند به ارمغان می آورد که در شغل اصلی او نیز کاربرد خواهند داشت. به عنوان مثال، حسابداری که به صورت نیمه وقت به طراحی وبسایت می پردازد، مهارت های خود را تقویت کرده و می تواند در برخی موارد، پاسخ مسائلی که به ظاهر بسیار پیچیده هستند را به راحتی پیدا کند.

 

کارمندان کارآفرین بهترین نیروهای سازمان هستند

irnet1

کارمندان فعال و خلاق کمک بزرگی برای کمپانی هستند؛ فردی که کسب و کار شخصی خود را در کنار شغل اصلی مدیریت می کند، معمولاً با چالش های زیادی رو به رو شده و در نتیجه توانایی بالایی در حل مسائل خواهد داشت. چنین کارمندانی بسیار مورد توجه مدیران قرار داشته و سرمایه های سازمانی با ارزشی به حساب می آیند.

 

دائماً به دنبال افزایش حقوق نیستند

irnetads

افرادی که از روی علاقه به انجام شغل جانبی می پردازند، معمولاً عامل انگیزشی دیگری جز پول دارند. به علاوه شغل جانبی خود منبع درآمد دیگری نیز هست و از همین رو، احتمال درخواست های مکرر افزایش حقوق از سوی چنین کارمندانی بسیار پایین خواهد بود.

 

خلاقانه می اندیشند

irnetads

همان طور که اشاره کردیم افرادی که کسب و کار جداگانه خود را به راه می اندازند، انسان های خلاقی هستند و به همین جهت می توانند در اموری مانند ارتقاء محصولات یا بهبود روش های بازاریابی، از خلاقیت خود استفاده کرده و موجب نوآوری در کمپانی شوند.

***

البته لازم به ذکر است که علی رغم منافع موجود، مدیران باید مراقب ریسک های حاصل از همکاری با کارمندان مورد اشاره نیز باشند:

 

شفافیت

irnetads

کارمندی که یک شغل جانبی دیگر نیز دارد، باید بتواند به راحتی در محل کار اصلی راجع به شغل پاره وقت خود صحبت کرده و وجود آن را پنهان نکند. چنین چیزی برای شفافیت روابط بسیار مهم بوده و علاوه بر آن، کارمند مذکور باید اطمینان دهد که شغل جانبی با ساعات کار اصلی او تداخل نخواهد داشت.

 

عدم رقابت با شغل اصلی

irnetads

کارمند باید عدم تضاد و رقابت بین شغل اصلی و شغل جانبی را تضمین کند. به عبارت دیگر هیچ کارمندی حق ندارد در اوقات بیکاری، برای رقبای مستقیم و غیر مستقیم سازمان کار کند.

 

منبع : دیجیاتو

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا