فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

آذری جهرمی : سامانه گزارش پیامک های مزاحم راه‌اندازی شد

آذری جهرمی : سامانه گزارش پیامک های مزاحم راه‌اندازی شد

وزیر ارتباطات اعلام کرد که سامانه گزارش پیامک‌های مزاحم راه‌اندازی شده است و مشترکان از این پس می‌توانند دریافت پیامک‌های تبلیغی و مزاحم را گزارش کنند.

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه‌‌ی هجدهمین نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که به وعده خود برای حل مشکل مزاحمت‌های پیامکی عمل کرده و سامانه پیامکی ۱۹۵ راه‌اندازی شده است.

به گفته‌ی وی، با راه‌اندازی این سامانه، پیامک‌های تبلیغاتی که برای مشترکان مزاحمت ایجاد می‌کنند، می‌توانند از سوی مشترکان به این سامانه اعلام شوند. به این ترتیب مشترکان باید شماره ارسال‌کننده‌ی پیامک را به سامانه ۱۹۵ پیامک کنند که البته این پیامک و ارائه گزارش، هزینه‌ای برای مشترکان در بر نخواهد داشت. پس از آن بر اساس مکانیزم‌های در نظر گرفته‌شده شماره اعلام‌شده از سوی مشترک تحلیل و شناسایی می‌شود که آیا این پیامک تبلیغی و مزاحم بوده است یا خیر.

آذری جهرمی افزود: «در این سامانه از سیستم پردازش هوشمند و سیستم صورت‌حساب اپراتورهای تلفن همراه (بیلینگ) استفاده شده و شماره‌هایی که مزاحمت آن‌ها احراز شود مسدود خواهند شد، همچنین به مشترک نتیجه کار گزارش‌دهی خواهد شد.»

آذری جهرمی همچنین اعلام کرد که آیین‌نامه مقررات گذاری فعالیت شبکه‌های پیام‌رسان موبایل تدوین شده است و مطابق با مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات ملزم به تدوین آیین‌نامه مقرراتی برای فعالیت شبکه‌های پیام‌رسان موبایل در کشور شده بود.

وی گفت: «این آیین‌نامه در راستای مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت‌های حاکمیتی از پیام‌رسان‌ها صورت گرفته و بر اساس آن رگولاتوری آیین‌نامه را تدوین و آماده کرده است.»

وزیر ارتباطات افزود: «اگر چه شورای عالی فضای مجازی یک‌ ماه به وزارت ارتباطات مهلت تدوین این آیین‌نامه را داده بود، با یک تأخیر یک‌ماهه، روز شنبه هفته‌ جاری این آیین‌نامه را آماده و به مرکز ملی فضای مجازی ارائه دادیم.»

آذری جهرمی تأکید کرد: «در صورت تأیید مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی، این آیین‌نامه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب می‌رسد.»

وی در مورد ورشکستگی یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی در کشور گفت: «نمی‌توان از بخش خصوصی انتظار سرمایه‌گذاری حاکمیتی داشت و از آنجاکه یک کسب و کار نتواند مشتری جمع کند، سرمایه‌گذاری آن توجیه نخواهد داشت.»

وزیر ارتباطات افزود: «فعالیت شبکه‌ای اجتماعی در کشور نیازمند استراژی توسعه بازار است؛ اگرنه این فعالیت به شکست منجر می‌شود.»

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا