فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

نگاهی به ردیاب سامسونگ Connect Tag که در کنفرانس سن‌فرانسیسکو رونمایی شد .

نگاهی به ردیاب سامسونگ Connect Tag که در کنفرانس سن‌فرانسیسکو رونمایی شد .

کمپانی سامسونگ در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سن‌فرانسیسکو، از گجت کوچکی رونمایی کرد که از فناوری شبکه‌ی Narrowband استفاده می‌کند. به لطف استفاده‌ی کانکت تگ از این فناوری، کاربران می‌توانند همیشه حیوانات خانگی، بچه‌ها، کلیدها و حتی کیف‌هایشان را ردیابی کنند و خیالشان از بابت گم نشدن آن‌ها راحت باشد. سامسونگ کانکت تگ نخستین گجتی است که از اینترنت اشیاء استفاده می‌کند و در کنار آن از دو استاندارد مهم Cat M1 و NB-IoT پشتیبانی می‌کند.

به محض این‌که گجت سامسونگ کانکت تگ که پهنایی معادل ۴.۲ در ۴.۲ سانتی‌متر و ضخامتی معادل ۱.۲ سانتی‌متر دارد، به گوشی هوشمند شما متصل شد، می‌توانید با بهره‌گیری از اپلیکیشن مخصوص، در هر زمانی که بخواهید مکان دقیق آن را پیدا کنید. کانکت تگ برخلاف دیگر ردیاب‌ها، توانایی اتصال مستقیم به اینترنت دارد؛ بنابراین می‌تواند تا فواصلی طولانی کار کند و مکان دقیقش را به شما اطلاع دهد. ردیاب‌های شناخته‌شده‌ای همچون Tile برای مشخص کردن مکان خود، باید با دستگاهی در همان نزدیکی از طریق بلوتوث اتصال برقرار کند.

 نگاهی به ردیاب سامسونگ Connect Tag که در کنفرانس سن‌فرانسیسکو رونمایی شد .

با روشن کردن جی‌پی‌اس و وای‌فای می‌توانید مکان دقیق این ردیاب را مشخص کنید

به علاوه، اپلیکیشن مخصوص این ردیاب ویژگی‌هایی نظیر Geofencing یا همان تعیین محدوده‌ی جغرافیایی نیز به شما ارائه می‌دهد. برای نمونه، اگر سگ شما به حیات پشتی خانه فرار کرد، یک نوتیفیکیشن به‌صورت خودکار روی گوشی‌ شما ظاهر می‌شود. بدون‌ شک والدین هلیکوپتری (پدر و مادری که بیش از حد درگیر زندگی فرزندشان هستند) خواهند توانست استفاده‌ی ویژه‌ای از این ردیاب داشته باشند؛ چرا که می‌توانند تعیین کنند که هر موقع فرزندشان به مدرسه رسید، برای آن‌ها یک نوتیفیکیشن ارسال شود.

به لطف پشتیبانی سامسونگ کانکت تگ از ویژگی Samsung SmartThings Cloud، می‌توانید برای این گجت مشخص کنید که اگر شما صبح‌هنگام وارد آشپزخانه شدید، قهوه‌ساز به‌طور خودکار روشن شود. این کار در واقع به لطف پشتیبانی این گجت از ویژگی WPS (سیستم موقعیت‌یابی وای‌فای) امکان‌پذیر شده است. WPS به هنگام کار نکردن GPS، می‌تواند به‌خوبی جای آن را پر کند.

 نگاهی به ردیاب سامسونگ Connect Tag که در کنفرانس سن‌فرانسیسکو رونمایی شد .

باتری داخلی این گجت را می‌توان به وسیله‌ی پورت میکرو یو‌اس‌بی شارژ کرد. به‌ علاوه در قسمت جلویی آن، یک چراغ ال‌ای‌دی برای اعلام وضعیت شارژ وجود دارد

اوج نوآوری سامسونگ در طراحی کانکت تگ به بخش داخلی آن مربوط می‌شود؛ سامسونگ موفق شده است این گجت را به دو استاندارد LTE Cat M1 و NB-IoT مجهز کند. این استانداردها، باعث می‌شوند که سامسونگ کانکت تگ کمترین مصرف انرژی ممکن را داشته باشد و خوشبینانه می‌توان انتظار داشت که در آینده، شاهد تجهیز تعداد بیشتری از دستگاه‌های اینترنت اشیاء به این استانداردها باشیم.

متأسفانه کانکت تگ با همه‌ی خوبی‌هایی که دارد، در بخش باتری از خود ضعف نشان می‌دهد؛ چرا که با یک بار شارژ کردن، می‌توان تنها تا ۷ روز از آن استفاده کرد. کمپانی GSMA پیش‌تر در اظهاراتش گفته است دستگاه‌هایی که از فناوری اینترنت اشیاء یا شبکه‌ی Narrowband استفاده می‌کنند، توانایی این را دارند که با یک بار شارژ کردن، تا ۱۰ سال (!) دوام بیاورند؛ البته این کمپانی تاکنون نام هیچ گجتی را که بتواند چنین شارژدهی طولانی‌مدتی داشته باشد ذکر نکرده است.

 نگاهی به ردیاب سامسونگ Connect Tag که در کنفرانس سن‌فرانسیسکو رونمایی شد .

سامسونگ کانکت تگ یک گزینه‌ی عالی برای والدینی است که کنترل زیادی روی فرزند خود دارند؛ چرا که می‌توان در تنها چند ثانیه، آن را به کوله‌پشتی کودک متصل کرد

سامسونگ گفته است ردیاب کانکت تگ که هنوز قیمت نهایی‌اش مشخص نشده، ابتدا قرار است در کشور کره‌ی جنوبی عرضه شود. بهتر است بدانید که علاوه بر پرداخت هزینه‌ای مشخص برای خرید این گجت، کاربران لازم است به‌طور ماهانه هزینه‌ای اندک به‌عنوان عوارض داده به سامسونگ پرداخت کنند.

آیا تمایلی به خرید سامسونگ کانکت تگ دارید؟ آیا از نظر شما می‌توان از عمر باتری کم آن چشم‌پوشی کرد؟ نظرات خود را با کاربران زومیت در میان بگذارید.

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا