فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

نکاتی درباره تاثیرات شبکه های اجتماعی بر روی رشد تجارت الکترونیک

نکاتی درباره تاثیرات  شبکه های اجتماعی  بر روی رشد تجارت الکترونیک

شبکه‌های اجتماعی تأثیر فوق‌العاده زیادی روی رشد تجارت الکترونیک دارند. مهم این است که برندها بهترین روش متناسب با کار خود را پیدا کنند.

حضور پیدا کردن در شبکه‌های اجتماعی و تلاش برای جذب فالوئر، به منظور علاقه‌مند کردن مردم به یک تجارت الکترونیک کافی نیست. طبق تحقیقات انجام شده توسط Compass متوسط نرخ تبدیل کاربر رسانه‌های اجتماعی به مشتری برند بسیار ضعیف است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، فروشگاه‌هایی که دارای ۵ هزار فالوئر یا بیشتر هستند، نرخ تبدیلشان به تفکیک شبکه‌های اجتماعی به شکل زیر است:

فیسبوک: ۹ تا ۲۳ درصد
توییتر: ۹ تا ۲۷ درصد
اینستاگرام: ۹ تا ۳۲ درصد

اندرو مولز (Andrew Molz)، یک متخصص در زمینه‌ی تجارت الکترونیک است. او با استفاده از فروشگاه ‌ساز شاپیفای (Shopify) یک وب‌سایت طراحی کرده و تنها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی توانسته میزان فروش خود را به ۲.۲ میلیون دلار برساند. او تا به حال با استارتاپ‌های زیادی همکاری کرده و تجربیات زیادی در این زمینه دارد. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی ۴ استراتژی او برای رشد در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

نکاتی درباره تاثیرات شبکه های اجتماعی بر روی رشد تجارت الکترونیک

1- شبکه‌ی اجتماعی متناسب با خودتان را پیدا کنید

BeardBrand یک شرکت مبتنی بر اینترنت است که مخاطبان آن را مردان طرفدار ریش‌های پرپشت تشکیل می‌دهند. آن‌ها یک رسانه‌ی اجتماعی قدرتمند طراحی کرده‌اند و بیشتر فروششان از همین طریق انجام می‌شود. آن‌ها با انتخاب شبکه‌ی اجتماعی مناسب توانسته‌اند به خوبی بدرخشند و از این طریق فروش خود را بالا ببرند. بخشی از این تصمیم بر اساس ضرورت به وجود آمده است. مولز می‌گوید: «اگر فعالیت‌های یک برند کم باشد، نمی‌تواند تأثیر خوب و زیادی روی مخاطب بگذارد. شبکه‌های اجتماعی مانند Tumblr و یوتیوب در موفقیت این برند سهم چشمگیری داشتند.» همچنین برخی شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز از روش‌های دیگری کمک می‌کنند که یک برند مخاطبان مورد نظر خود را پیدا کند. به‌عنوان مثال سایت Reddit اجتماعات کوچکی با موضوعات مختلف می‌سازد و کاربران در گروه‌های مورد علاقه‌ی خود عضو می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند در صورت تمایل گروهی را با ویژگی‌های مورد نظر خود بسازند.

۲- در مکالمات مشارکت داشته باشید

شما باید اینترنت را به طور دائم زیر نظر داشته باشید. مخصوصا شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی که با برند شما مرتبط هستند. ابزارهای زیادی وجود دارند که با قیمت کمی قابل خریداری بوده و هر سایت یا شبکه‌ی اجتماعی که صحبت مرتبط با برند شما در آن در جریان باشد را به شما اطلاع‌رسانی می‌کند. همچنین شما می‌توانید استراتژی مخصوص خودتان را نیز در این زمینه پیاده‌سازی کنید. بسیاری از مردم از خدمات Google Alerts استفاده می‌کنند تا از آخرین اخبار روز مطلع شوند. مولز می‌گوید: «استراتژی اطلاع از آخرین موضوعات و مکالمات تنها محدود به پیگیری اخبار مرتبط نمی‌شود. شما می‌توانید استراتژی خود را گسترش دهید. به‌عنوان مثال اخبار و پیشرفت‌های رقبای خود را نیز تحت نظر داشته باشید.» روش‌های زیر، به شما در انجام این کار کمک می‌کنند:

کلمات کلیدی مرتبط را جستجو کرده و از این طریق مشتری‌های بالقوه را شناسایی کنید.
مشتری‌های راضی و ناراضی را برای برقراری ارتباط در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید.
بدون صحبت از برندتان، اطلاعات خوب و مفیدی را در اختیار دیگران قرار دهید.
روشی پیدا کنید و متوجه شوید که مخاطبانتان بیشتر در چه مکان‌های آنلاین هستند.
اینفلونسرها و سفیران شناخته شده برای برندهای مرتبط را پیدا کنید.

تحت نظر داشتن شبکه‌های اجتماعی به شما فرصت می‌دهد که ببینید برندتان از طرف دیگران چگونه دیده می‌شود. البته فراموش نکنید که گاهی اوقات دانستن برخی چیزها ناراحت کننده است و باید خودتان را برای بدترین شرایط آماده کنید.

نکاتی درباره تاثیرات شبکه های اجتماعی بر روی رشد تجارت الکترونیک

3- از شور و شوق مشتری‌های خود بهره ببرید

مولز در توضیح این روش برند Diamond Candles، یک برند مرتبط با فروش شمع را مثال زده است. داخل این شمع‌ها حلقه‌هایی به ارزش ۱۰ دلار قرار دارد. همچنین نوشته‌ای داخل هر کدام از شمع‌ها قرار دارد که به خریداران می‌گوید احتمال دارد با خرید شمع بعدی، حلقه‌ای به ارزش ۱۰۰ تا ۵ هزار دلار دریافت کنند. انجام این کار شور و اشتیاق مخاطبان را نسبت به خرید شمع‌های این شرکت‌های چندین برابر کرده است. این شرکت پول کافی برای تبلیغ و بازاریابی نداشت. در نتیجه تمرکز خود را روی تولید محتوا از طریق مشتری‌ها گذاشت. زمانی که مشتری‌ها حلقه‌ی خود را پیدا می‌کردند، با آن عکس گرفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند. این موضوع باعث شد که مشتری‌ها به طور ناخواسته برای برند تبلیغ کنند و دوستانشان نیز برای خریدن این شمع‌ها ترغیب شوند.

۴- محتوای فصلی تولید کنید

اغلب خرده فروشان اهمیت رویدادهای فروش را درک می‌کنند و محصولات خود را به مناسبت تعطیلات یا شروع فصل جدید به حراج می‌گذارند. اما معمولا اهمیت محتوای فصلی و غیرمرتبط با حراج را نادیده می‌گیرند. تولید محتوای مرتبط با تعطیلات و رویدادهای خاص در شبکه‌های اجتماعی از ۲ جهت حائز اهمیت است:

۱- این پست‌ها معمولا مورد استقبال قرار گرفته و زیاد دیده می‌شوند. به‌عنوان مثال می‌توانید یک مطلب مرتبط با تعطیلات بنویسید و تصویر حال و هوای شرکت را در آستانه‌ی تعطیلات منتشر کنید. ۸۷ درصد پست‌های فیسبوک تنها زمانی تحت تأثیر قرار می‌گیرند که عکس داشته باشند. بنابراین اهمیت عکس‌ها را دست کم نگیرید.

۲- دومین دلیل اهمیت چنین پست‌هایی زمینه‌ی احساسی آن است. تعطیلات و رویدادها احساسات مردم را هدف قرار داده و شادی و هیجان را در آن‌ها چند برابر می‌کند. بنابراین چنین پست‌هایی باعث می‌شوند که مخاطب با برند شما درگیر شده و از طریق گذاشتن دیدگاه با آن ارتباط برقرار کند.

رویدادهای فصلی بهترین زمان برای فروش ویژه و حراج‌ها هستند. همچنین بهترین فرصت برای اشتراک گذاری محتوای مرتبط و برقراری ارتباط با مشتری‌ها به حساب می‌آیند. بنابراین تمرکز خود را روی تولید محتوای مرتبط بگذارید و محتواهای مرتبط با حراج را اولیت دوم قرار دهید. رویدادهای محلی، تعطیلات، تغییر فصل و رویدادهای مهم ورزشی را دنبال کرده و محتوایی مرتبط با این رویدادها تولید کنید.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی در تجارت الکترونیک بسیار زیاد است و این خبر موضوع جدیدی نیست. مهم این است که شما بتوانید فرصت‌های موجود را جستجو کرده و از شبکه‌های اجتماعی برای بهبود تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. استفاده کردن از این فرصت‌ها کلید رشد برند است.

جهت مشاهده سایر مطالب آموزشی اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا