فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

معرفی استوری (Stories) و آموزش استفاده از آن

معرفی استوری (Stories) و آموزش استفاده از آن

معرفی استوری (Stories) و آموزش استفاده از آن

شاید چند ماه پیش که امکان استوری به اینستاگرام اضافه شد کسی فکر نمی‌کرد که استوری‌ها تا این حد در بین کاربران محبوب و پراستفاده شوند. استوری یک بخش جداگانه برای ارسال عکس و ویدیو است که مطالبی که در آن آپلود می‌شوند به‌صورت اسلایدهای چند ثانیه‌ای و پشت سر هم نمایش داده می‌شوند و همچنین عمر آن‌ها تنها ۲۴ ساعت است و بعد از آن به‌طور خودکار حذف خواهند شد. ضمن آنکه قالب عکس‌ها و ویدیوهای استوری کاملا تمام صفحه است و خبری از عکس‌های مربعی یا واید عادی نیست. اما کاربرد آن چیست؟ چرا با وجود بخش اصلی پست‌ها، باید چنین قابلیتی نیز اضافه شود؟ برای یک عده، استوری یک بخش جداگانه برای ارسال پست‌های به اصطلاح “دم دستی” است. مواردی که شاید آنچنان مهم نباشند که به‌صورت مستقل در پیج منتشر شوند (برای مثال خوشحالی از برد تیم محبوبشان در یک مسابقه فوتبال). اما برای عده‌ی دیگر استوری بخشی است که خاطرات گذری خود را برای اشتراک‌گذاری با فالوورها در آن منتشر می‌کنند (برای مثال عکس‌های یک سفر یا یک مهمانی). در هر صورت آنچه مهم است محبوبیت بالای این ویژگی است به‌طوری که کمتر کاربر “فعالی” را می‌توان پیدا کرد که در اکانت خود دارای استوری نباشد.

آموزش ارسال استوری: برای آنکه شما نیز استوری خود را داشته باشید کافی است به صفحه‌ی اصلی اینستاگرام (فیدها) مراجعه کنید و در نوار بالای صفحه (که شامل استوری افرادی است که فالو کرده اید) روی پروفایل اول که متعلق به شما است و یک علامت کوچک “+” کنار آن قرار گرفته است لمس کنید تا به صفحه‌ی دوربین منتقل شوید. در این بخش می‌توانید با ثبت عکس یا ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای، اقدام به ارسال پست‌های جدید در استوری خود کنید. اگر می‌خواهید به جای ثبت عکس با دوربین، از عکس‌های موجود در گالری استفاده کنید نیز کافی است صفحه‌ی دوربین را به سمت بالا بکشید تا تصاویر گالری در نواری باریک به نمایش گذاشته شوند. البته این بخش تمام عکس‌های گالری را نشان نخواهد داد و تنها مواردی قابل رویت هستند که در ۲۴ ساعت گذشته در حافظه ذخیره شده باشند. برای ارسال پست‌های بیشتر در استوری کافی است همین مراحل را مجدد تکرار کنید.

آموزش اعمال افکت، متن و‌… روی استوری: بعد از آنکه عکس مورد نظر خود را توسط دوربین یا گالری ثبت یا انتخاب کردید، به صفحه‌ی ویرایش پست قبل از ارسال وارد خواهید شد. در این بخش با کشیدن انگشت خود به سمت راست یا چپ می‌توانید افکت‌های مختلفی روی عکس یا ویدیوی خود اعمال کنید. همچنین توسط ابزارک‌هایی که در بالای صفحه قرار گرفته‌اند می‌توانید استیکر یا متن اضافه کنید. قلم‌مویی نیز در اختیارتان قرار گرفته ایت تا در صورت تمایل از آن استفاده کنید و طرح‌های متنوعی را روی عکس یا ویدیو بکشید.

آموزش دانلود استوری

امکان دانلود استوری‌ها به‌طور پیش‌فرض در اینستاگرام وجود ندارد و برای این موضوع به ناچار باید از ابزارهای جانبی، یا اینستاگرام‌ مودشده استفاده کرد. از آنجایی که اپلیکیشن‌های جانبی نیاز به لاگین کردن شما دارند و امنیت آن‌ها تضمین شده نیست اپلیکیشن خاصی را در این زمینه معرفی نمی‌کنیم. بهترین راه در حال حاضر استفاده از نسخه‌ی مودشده اینستاگرام (OG-instagram) است که به کمک آن می‌توانید هنگام تماشای یک استوری و لمس گزینه ۳نقطه، گزینه Download را در اختیار داشته باشید.

جهت مشاهده سایر مطالب آموزشی اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا