فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای آن که سال تحصیلی را با قدرت استارت بزنید

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای آن که سال تحصیلی را با قدرت استارت بزنید

امروز که مشغول خواندن این مقاله هستید، یک هفته از آغاز سال تحصیلی جدید گذشته و چه دانش آموز باشید و چه دانشجو، احتمالا تا حالا برنامه هفتگی و وضعیت انتخاب واحدتان مشخص شده و موفق شده اید که با غروب های دلگیر پاییز و بیدار شدن های ساعت 6 صبح کنار بیایید.

بازگشایی مدارس و دانشگاه ها فرصت خوبی است که در کنار برنامه ریزی تحصیلی دستی هم به سر روی موبایل ها و تبلت هایتان بکشید و اپلیکیشن هایی را نصب کنید که بتوانند در اهداف آموزشی و تحصیلی به کمک تان آمده و در طول سال شما را هدفمند تر کنند. در جعبه ابزار این هفته تلاش کرده ایم که هفت مورد کاربردی ترین این اپلیکیشن ها را به شما معرفی کنیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.
برای مدیریت وقت: My Study Life

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای آن که سال تحصیلی را با قدرت استارت بزنید

وظیفه این اپلیکیشن برنامه ریزی زندگی تحصیلی شماست. در واقع اگر بخواهیم توصیف دقیق تری از آن داشته باشیم، باید بگوییم که My Study Life یک پلتفرم جامع برنامه ریزی تحصیلی است که هم دانش آموزان و هم معلمان می توانند از امکاناتش بهره ببرند.

My Study Life بر اساس فضای ابری پایه گذاری شده، یعنی هر کجا که باشید و از طریق هر دیوایس متصل به اینترنتی می توانید به تمام محتوایی که در حساب کاربری تان ذخیره شده دسترسی پیدا کنید. این محتوا می تواند برنامه هفتگی، ساعت کلاس ها و امتحان ها، فهرست کارهای عقب افتاده، برنامه هایی که برای اوقات فراغت ریخته اید و هر چیز مربوط به زندگی تحصیلی تان باشد.

برای آنکه سر موقع به تمام کارهایتان رسیدگی کنید، My Study Life اجازه می دهد که برای آن ها یادآور بگذارید. ضمنا تمام محتوایی که ذخیره شده را هم می توانید به اشتراک بگذارید. این ویژگی خوبی برای اساتید و معلم هاست که بتوانند برنامه های آینده کلاس های خود را به گوش دانش آموزان و دانشجوهایشان برسانند.

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای آن که سال تحصیلی را با قدرت استارت بزنید

Duolingo و Memrise آنقدر در آموزش زبان عالی ظاهر شده اند که مجالی برای خودنمایی اپلیکیشن های دیگر باقی نمانده. اما با کمی جستجو در فروشگاه های اپلیکیشن به محصولاتی می رسید که شاید در بعضی جنبه ها توانایی رقابت با این دو اپ را داشته و حتی بهتر از آن ها عمل کنند.

بین کلاس ها یا در مسیر بازگشت به خانه، فرصت خوبیست که به تقویت مهارت های زبان تان بپردازید. اپلیکیشن رایگان English Listening and Speaking می تواند انتخاب ایده آلی برای تقویت مهارت های شنیداری و مکالمه انگلیسی شما باشد.

محصول Miracle FunBox مبنای کارش را بر آموزش شنیداری گذاشته و تلاش کرده که با داستان های کوتاه انگلیسی و تمرکز بر مکالمه، مهارت صحبت کردن شما را ارتقاء بدهد. با نصب این اپلیکیشن می توانید اصطلاحات و ضرب المثل های انگلیسی را یاد بگیرید، از طریق بازی با جمله سازی و قواعد گرامری آشنا شوید و حتی برای Essay های آزمون IELTS آمادگی لازم را کسب کنید.

خوشبختانه English Listening and Speaking آموزش هایش را در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته ارائه کرده تا تمام مراحل را پله پله طی کرده و از پیشرفت تدریجی تان لذت ببرید. توصیه می کنیم که راحت از کنار این اپ خوب آموزش زبان عبور نکنید.

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای آن که سال تحصیلی را با قدرت استارت بزنید

برای یادگیری مهارت هایی که دوست دارید فرصت شرکت در کلاس های آزاد را ندارید؟ مشکلی نیست چرا که Coursera با دوره های آموزش مجازی اش می تواند شما را به بسیاری از هدف هایتان برساند.

با Coursera می توانید در بیش از 2000 دوره آموزشی رایگان و پولی از 140 دانشگاه معتبر دنیا شرکت کنید؛ از دوره های برنامه نویسی با زبان پایتون بگیرید تا عکاسی و علوم پردازش داده و به طور کلی علومی که از طریق آموزش از راه دور قابل یادگیری باشند.

هر کدام از این دوره های آنلاین دارای جلسات مشخصی بوده و به شیوه های مختلف به آموزش شما می پردازند. مثلا یک دوره عکاسی ممکن است که کاملا به شکل ویدیویی دنبال شود، اما برای دوره های برنامه نویسی مجبور باشید که کار را با جزوه خوانی پیش ببرید.

در هر صورت تفاوتی نمی کند که دوره را چگونه گذرانده باشید، چرا که در انتها باید در آزمون های اپ شرکت کنید تا Certificate معتبر به شما اعطا شود. خوشبختانه در بسیاری از کشورهای دنیا مدارک اعطا شده توسط Coursera و سرویس های مشابهی مثل خان آکادمی و لیندا معتبر تلقی می شوند و می توانند برگ برنده ای در رزومه افراد جویای کار باشند.

بنابراین اگر ادامه تحصیل در خارج از کشور جزو برنامه هایتان هست، از شرکت در دوره های آموزش مجازی Coursera و کسب مدرک در آن غافل نباشید. البته پرداخت حق اشتراک اپلیکیشن از ایران طبیعتا دردسرهای خاص خودش را دارد، اما مطمئن باشید چیزی که از آن بدست می آورید یقینا ارزش این مشکلات و دردسرها را دارد.

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای آن که سال تحصیلی را با قدرت استارت بزنید

برای یک دانش آموز یا دانشجو، هیچ چیز مهم تر از داشتن جزوه در شب های امتحان نیست. اما اگر حوصله جزوه نوشتن ندارید و ترجیح می دهید که تمام کارها را در موبایل و تبلت انجام دهید، اپلیکیشن وان نوت مایکروسافت گزینه فوق العاده ایده آلی برای شماست.

به جرأت باید گفت که تا حالا هیچ اپ دیگری به اندازه وان نوت نتوانسته که به این اندازه در شبیه سازی کاغذ در صفحه موبایل و تبلت موفق باشد. به لطف پشتیبانی عالی از قلم و استایلوس در وان نوت می توانید به راحتی نقاشی کنید، یادداشت بنویسید و عکس بگیرید و در نهایت همه آن ها را با یک اشاره با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

البته شاید بخواهید که یک پروژه درسی را به طور تیمی پیش ببرید. وان نوت شرایطی فراهم کرده که چند نفر به طور همزمان بتوانند روی یک فایل کار کنند. در این صورت دیگر نیازی ندارید که برای تکالیف درسی حتما یک جا دور هم جمع بشوید، و تمام کارها به راحتی آب خوردن و از راه دور انجام خواهید داد.

وان نوت مایکروسافت تعامل بسیار خوبی با فضای ابری وان درایو و مجموعه نرم افزارهای آفیس دارد و به راحتی بین پلتفرم های دسکتاپ و موبایل و وب همگام سازی می شود، بنابراین دسترسی به محتوایی که در آن ذخیره کرده اید ابدا کار سخت و دشواری نیست.

اگر به انجام به موقع کارهایتان اهمیت می دهید، باید بگوییم که ساخت فهرست های انجام کار با امکان لیبل گذاری و تنظیم یادآور یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توانید در وان نوت انجامش بدهید.

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای آن که سال تحصیلی را با قدرت استارت بزنید

اگر خاطرتان باشد قبلا به طور مفصل یونیورسیتی و مزایایش را بررسی کردیم. این اپلیکیشن توسعه یافته به دست برنامه نویسان داخلی، برای برطرف کردن احتیاجی طراحی شده که همگی آخر هر ترم تجربه اش می کنیم: این که از کجا بهترین جزوه های هر درس را پیدا کنیم؟

جزوه مقاومت مصالح تان کامل نیست؟ اصلا جزوه ننوشته اید؟ اشکالی ندارد، اگر هم رشته ای های سخاوتمندی داشته باشید احتمالش بالاست که جزوه مورد نیازتان را در آرشیو یونیورسیتی پیدا کنید. یونیورسیتی کتابخانه ای است که فایل هر کتاب درسی یا جزوه ای را می شود در آن پیدا کرد؛ مجموعه ای که دانشجوها آن را گسترش می دهند.

به جز دانلود جزوه هایی که احتیاج دارید، شاید بعد از پاس کردن یک درس دلتان بخواهد که جزوه ها یا سوالات امتحانی آن را با دانشجوهای بعد از خودتان به اشتراک بگذارید. خوشبختانه یونیورسیتی اجازه آپلود نامحدود را به شما داده و می توانید فایل های ورد و پی دی اف و پاورپوینت را به شکل مستقیم یا فشرده به آرشیو محتوای اپ بیفزایید.

یکی از مزایای یونیورسیتی هم سیستم جستجوی قدرتمند آن است که به لطفش قادرید جزوه های مورد نیازتان را در کسری از ثانیه پیدا و دانلود کنید. امکان تغییر و ویرایش محتوای به اشتراک گذاری شده هم مزیت دیگری است تا بتوانید به فایل ها نکته ای اضافه کنید یا غلط های آن ها را بگیرید.

در مجموع اگر نمی خواهید که شب های امتحان بابت نداشتن جزوه به استرس بیفتید، بد نیست که از همین حالا با نصب یونیورسیتی از این اتفاق ناخوشایند پیشگیری کنید.

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای آن که سال تحصیلی را با قدرت استارت بزنید

کاری که Photomath انجام می دهد بی شباهت به سحر و جادو نیست. این اپلیکیشن می تواند مسائل ریاضی را به سادگی گرفتن یک عکس برایتان حل کند؛ البته به لطف هوش مصنوعی پیشرفته ای که زحمت حل مسائل به دوشش می افتند.

کار با Photomath همانقدر ساده است که در عکس بالا می بینید: گرفتن یک عکس از مسئله کافیست که اپلیکیشن پاسخ نهایی را تحویل تان بدهد، البته تحت شرایطی خاص. اول این که اپلیکیشن فقط اعداد لاتین را تشخیص می دهد.

بنابراین خبری از تشخیص اعداد فارسی در آن نیست و تا حالا هم اپلیکیشنی که قادر به این کار باشد توسعه داده نشده. با این حال اگر دست خط خوبی دارید، می توانید مسائل با عددهای فارسی را به انگلیسی بنویسید و به پاسخ مسئله برسید.

این حلال مسائل ریاضی حتی برای معادلات درجه اول و دوم هم نمودار رسم می کند و به خوبی از پس حل معادلات جبری و لگاریتمی و انتگرال بر می آید. نکته خوب این که با آن می توانید تمام مراحل حل یک معادله را هم دنبال کنید و یک دفعه به جواب نمی رسید.

بعضی کاربران ادعا می کنند که Photomath زندگی شان را نجات داده و تنها دلیلی بوده که از مشروطی و افتادن درس ریاضی فرار کنند. اگر می خواهید صحت این ادعا را بسنجید، همین حالا می توانید Photomath را بدون پرداخت هیچ هزینه ای دانلود و تجربه کنید.

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای آن که سال تحصیلی را با قدرت استارت بزنید

مباحث پیچیده ریاضی و فیزیک و شیمی مغزتان را آشفته می کنند؟ شاید لازم است که از ذهنتان بیشتر کار بکشید تا آمادگی بیشتری برای یادگیری مفاهیم درسی داشته باشید. فکر می کنیم که اپلیکیشن Fit Brains Trainer در این راه بتواند کمک حال خوبی برایتان باشد.

اپلیکیشن تحسین شده شرکت رزتا استون تلاش می کند که با بازی و سرگرمی، IQ و EQ شما را ارتقاء بدهد. کافیست که یک ساعت از روزتان را به Fit Brains Trainer اختصاص بدهید و تأثیر شگفت انگیزش بر باز شدن ذهن تان را ببینید.

بیش از 60 بازی مختلف و 500 تمرین در Fit Brains Trainer گنجانده شده اند که مهارت های ذهنی تان را از جنبه های گوناگون تقویت می کنند. مهارت حل مسئله، تمرکز، سرعت، حافظه، زبان و دید بصری مهم ترین مهارت هایی هستند که با اپلیکیشن به تقویت آن ها خواهید پرداخت.

خوبی Fit Brains Trainer این است که روند پیشرفت تان را روی نمودار به نمایش می گذارد و بابت پیشرفت به شما امتیاز می دهد. بنابراین هرگز میل و انگیزه تان برای پیشرفت کردن و باهوش تر شدن فروکش نخواهد کرد.

جهت مشاهده سایر مطالب آموزشی اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا