فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

جدیدترین پتنت اپل برای ویژگی بیومتریک AirPods

جدیدترین پتنت اپل برای ویژگی بیومتریک AirPods

 با قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب و سایر متغیرهای خونی

جدیدترین پتنت اپل برای ویژگی بیومتریک AirPods

جدیدترین پتنت اپل برای ویژگی بیومتریک AirPods:
به گزارش شبکه تبلیغات ایران : 

واحد خبر mobile.ir : در ظاهر، Airpods (محصول اپل) دیوایس بی‌سیم و هوشمندی به شمار می‌رود که کاربران آیفون برای اینکه نبود جک هدفون در اسمارت‌فون‌شان را احساس نکنند، به آن روی می‌آورند. اما اینگونه به نظر می‌رسد اپل برای این محصول برنامه‌های زیادی داشته و می‌خواهد آن را به چیزی فراتر از یک هدست بی‌سیم تبدیل کند. درخواست پتنت اپل برای هدفون‌های ضدآب با شارژ بی‌سیم، پتنت اپل برای هدفون‌های حذف‌کننده نویز و نهایتا پتنت اپل برای هدفون مجهز به سنسورهای زیست‌سنجی، همگی حاکی از برنامه‌های متعدد اپل برای Airpods است. در همین راستا اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در روز سه‌شنبه 4 جولای 2017 (13 تیر 1396) مجموعه 43 پتنت جدید را به نام اپل به ثبت رساند که یکی از آنها مجددا به Airpods مربوط می‌شود.
این پتنت – که با شماره 9,699,546 و تحت عنوان “ای‌یربادهایی با حس زیست‌سنجی” در USPTO به ثبت رسیده – سومین پتنتی است که اپل برای تعبیه سنسورهای زیست‌سنجی در AirPods در سال 2017 به ثبت رسانده است. البته تجهیز هدفون به سنسورهای بیومتریک پدیده جدیدی نیست. به عنوان مثال، ایرباد بی‌سیم Elite Sport (محصول کمپانی Jabra) به حسگرهایی مجهز است که می تواند ضربان قلب را کنترل کرده و “حداکثر اکسیژن مصرفی” (VO2 Max) را اندازه بگیرد.

اما ایده اپل برای تعبیه سنسورهای بیومتریک در Airpods، فقط به اندازه‌گیری ضربان قلب محدود نمی‌شود. بنا بر آنچه در متن پتنت آمده، از احتمال به کار گیری سنسورهای EKG (که فعالیت الکتریکی قلب را مانیتور می‌کنند)، سنسورهای قلب‌نگاری مقاومت ظاهری (impedance cardiography) و دیگر سنسورها سخن گفته شده است.

“قلب‌نگاری مقاومت ظاهری” به تکنیکی گفته می‌شود که در آن، میزان رسانایی الکتریکی قفسه سینه، معیاری است برای اندازه‌گیری متغیرهای مربوط به دستگاه گردش خون. برای این منظور، stroke volume (حجم ضربه‌ای، به معنی مقدار خونی که با هر تپش قلب، از بطن چپ خارج می‌شود) و ضربان قلب (تعداد تپش‌های قلب در هر دقیقه) برای محاسبه برون‌ده قلبی (مقدار خونی که در یک دقیقه از قلب خارج می‌شود) اندازه‌گیری می‌شوند.

اهمیت موارد فوق در آن است که فرد، علاوه بر اطمینان از سلامت قلبی خود، می‌تواند به میزان اکسیژنی که در طول تمریناتش مصرف کرده و اینکه تا چه حد از سلامت برخوردار است، پی ببرد. این دستاورد، یک پله بالاتر از آن است که صرفا ضربان قلب اندازه‌گیری شود؛ چیزی که در بیشتر گجت‌های تناسب اندام کنونی شاهد آن هستیم.

یکی دیگر از حسگرهایی که اپل در این پتنت از آن یاد می‌کند، حسگر “پاسخ گالوانیک پوست” است. این سنسور با اندازه‌گیری مقاومت الکتریکی پوست، میزان استرس عاطفی شخص را مشخص می‌کند. این سنسور معمولا در دستگاه‌های دروغ‌سنج به کار گرفته می‌شود، اما هدف از به کار بردن سنسور مذکور در ایده جدید اپل، صرفا مانیتور کردن حالت عاطفی فرد بوده و ربطی به تشخیص دروغگویی ندارد. همچنین، بنا بر آنچه در متن پتنت آمده، در برخی حالت‌های متصور برای این هدفون‌، بدنه هدفون‌ها قرینه است، لذا هر یک از دو هدفون می‌تواند هم در گوش راست و هم در گوش چپ قرار داده شود.

همانطور که می‌دانید، پتنت اخیر صرفا یک ایده است و تا رسیدن به مرحله تولید (اگر برسد) زمان زیادی را لازم دارد. هرچند که جین مانستر (Gene Munster)، از تحلیلگران حوزه فناوری، بر این باور است که Airpods پتانسیل آن را دارد که به قدری پیشرفت کند که موفقیت و اهمیت آن برای اپل، حتی از اپل‌واچ هم بیشتر شود. شاید این اظهار نظر، به خاطر تمرکز فوق‌العاده اپل روی Siri و ماهیت بی‌سیم Airpods باشد که آن را به دستگاه ایده‌آلی برای تعامل با Siri در آینده مبدل می‌کند. گفتنی است، تحقق ایده اپل، بدان معنا خواهد بود که کاربران برای مانیتورینگ داده‌های حیاتی خود، به وسایل جداگانه – مثل نوار سینه‌بند برای اندازه‌گیری ضربان قلب و سایر گجت‌ها – نیازی نخواهند داشت، چرا که این هدفون‌ها می‌توانند همان قابلیت‌ها را ارائه کنند.

در پایان بد نیست به یکی دیگر از 43 پتنتی که اخیرا به نام اپل ثبت شده اشاره کنیم. این پتنت – که با شماره 9,697,540 و عنوان “سیستم امتیازدهی، بازاریابی و گزارش‌دهی گلف و روش کارکرد آن” در USPTO به ثبت رسیده – ایده‌ایست برای ساخت یک “گلف کارت” الکتریکی. گلف کارت (golf cart) خودروی کوچکی است که از آن برای جابجایی گلف‌بازان در زمین گلف استفاده می‌شود. جالب اینجاست که پتنت مذکور، قبلا نیز در فوریه 2015 با شماره و عنوان متفاوتی در USPTO ثبت شده و عکسی نیز از مخترع آن، آنتونی پ. بنیتو (Anthony P. Benito) در کنار استیو وازنی‌یَک (Steve Wozniak)، از بنیان‌گذاران اپل، به همراه پتنت منتشر شده بود.
در عکس یادشده، لوگوی طلایی اپل، به وضوح روی گلف کارت دیده شده و به نظر می‌رسد این خودرو برای شمارش امتیازات، از یک آی‌پد استفاده می‌کند. مخترع این دستگاه، حتی از نام تجاری iProCar هم استفاده کرده، بدون آنکه اپل از وی به دادگاه شکایت کند. این احتمال هم وجود دارد که فرد مخترع در یکی از نمایشگاه‌های تجاری، خود را یکی از طرفداران وازنی‌یک معرفی کرده و پس از عکس گرفتن با او، این عکس را برای مقاصد خودش به کار برده باشد.

مطمئنا گلف‌بازان در سراسر دنیا دوست دارند اپل یک گلف کارت اتوماتیک برای آنها طراحی کند، اما بعید به نظر می‌رسد خودرویی که در تصویر دیده می‌شود، چیزی باشد که اپل برای پروژه تیتان (Project Titan) در ذهن دارد.

جدیدترین پتنت اپل برای ویژگی بیومتریک AirPods,ویژگی بیومتریک airpods اپل,اپل از پردازنده ی ۶۴ بیتی A8 رونمایی کرد,قابلیت های بیومتریک ایرپاد در پتنت جدید اپل فاش کرد

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا