فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

برترین کارمندان چه عادت‌ها و رفتارهایی دارند

برترین کارمندان چه عادت‌ها و رفتارهایی دارند

کارمندان برتر هر کسب و کار، برای رسیدن به مقامی که اکنون در آن دارند، رفتارها و عادات تقریبا مشترکی را دنبال می‌کنند.

employees1

بهترین کارمندان سازمان‌ها، عموما ویژگی‌های رفتاری مشترکی دارند. این ویژگی‌ها منحصر به یک نفر نیستند و اکثر این الگوهای رفتاری را می‌توان در اکثر کارمندهای خوب دید.

۱. به اهداف سازمان ایمان دارند

مهم‌ترین اولویت یک رهبر خوب این است که هدفی را برای کارمندانش مشخص کند که ارزش وقت آن‌ها را داشته باشد. با داشتن چنین دیدگاهی، کارمندان خوب آن را باور می‌کنند و سعی می‌کنند برای دستیابی سازمان به آن هدف از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

۲. وظایفشان را در اولویت قرار می‌دهند

شاید فکر کنید بدترین کارمندان، آن‌هایی هستند که بی‌کفایت یا مخرب هستند؛ اما حداقل تکلیف مدیران با آن‌ها روشن است! بدتر از آن‌ها، کارمندان متوسطی هستند که به‌ندرت کمترین انتظارات را برآورده می‌کنند. آن‌ها وظایف خود را حتی در حد متوسط نیز تکمیل نمی‌کنند.

۳. به زمان توجه می‌کنند

گاهی لازم است جلسات را متوقف کنید. گاهی لازم است برای اتمام پروژه در زمان مشخص درخواست کمک کنید یا به دیگران فشار بیاورید. این اتفاقات همگی نشان‌دهنده‌ی اهمیت زمان در کسب و کار است. کارمندان عالی به‌خوبی می‌دانند که ارزشمندترین کالا برای همه‌ی ما زمان است و به آن احترام می‌گذارند؛ آن‌ها هم زمان خودشان و هم زمان سایر همکاران را ارزشمند می‌دانند.

۴. ارتباطات مفید دارند

employees2

بخشی از کار رئیس این است که ارتباطات و مکالمات مفید با کارمندان برقرار کند و از آن بهتر به آن‌ها الهام و ایده برساند. این وظیفه برای کارمندان نیز به همان اندازه مهم است. این موضوع دوطرفه است: دیدگاه‌های خوب به دیگران بدهند و به‌خوبی به نظرات آن‌ها گوش دهند.

۵. کارها را جلو می‌اندازند

آینده‌نگر بودن بسیار ارزشمند است. یکی از نکاتی که مدیران دوست دارند از کارمندان خوب خود بشنوند این است: «من دیدم که در ادامه‌ی کار به این مشکل برخواهیم خورد و چند راهکار مؤثر برای آن یافته‌ام.»

۶. اطلاعات را با دیگران به اشتراک می‌گذارند

کارمندانی که احساس می‌کنند امنیت شغلی ندارد، تخصص و اطلاعات را احتکار می‌کنند تا خود را ارزشمند جلوه کنند. اما یک کارمند خوب، اعتماد به نفس به اشتراک‌گذاری اطلاعات و دانش دارد. همین اعتماد به نفس به آن‌ها قدرت یاد گرفتن بیشتر و متخصص‌تر شدن می‌دهد و به این ترتیب آن‌ها همچنان می‌توانند ارزش خود را حفظ کنند.

employees3.pg

۷. تصمیم‌گیری می‌کنند و به آن متعهد می‌مانند

کارمندان هرگز با همه‌ی تصمیم‌های سازمان موافق نیستند. اما کارمندهای خوب دوست دارند تصمیم‌های دشوار بگیرند. همچنین با ایده‌ی «مخالفت کنید اما متعهد باشید» نیز همسو هستند. یعنی ممکن است با همه‌ی تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود موافق نباشند، اما وقتی تصمیمی گرفته شد، به آن احترام می‌گذارند و نسبت به انجام آن متعهد می‌مانند. شاید متعهد ماندن همان تصمیم سختی است که کارمندانِ خوب می‌گیرند.

۸. بازخوردهای خوب می‌دهند

این کار به اخلاق خوب نیز نیاز دارد؛ کارمندان خوب، به همکاران و روسای خود بازخوردهای هوشمندانه و صادقانه می‌دهند. آن‌ها همچنین وقتی لازم باشد لب به ستایش می‌گشایند. یادتان باشد مدیر شما نیز انسان است و آن‌ها نیز از این‌که مورد تأیید قرار بگیرند احساس خوبی پیدا می‌کنند.

۹. صادقانه رفتار می‌کنند

زمان زیادی باید صرف شود تا شما به‌عنوان فردی صادق شناخته شوید؛ اما این سابقه می‌تواند در کسری از ثانیه از بین برود. یک کارمند نمونه بر پایه‌ی صداقت و درستی رفتار می‌کند؛ حتی اگر این کار به نفع خودش نباشد. به‌علاوه، اگر موضوع یا مشکلی به شما مربوط می‌شود، بهتر است فاش کننده‌ی آن خبر و موضوع بد شما باشید.

۱۰. آن‌ها هدایت‌گر هستند

از نشانه‌های یک رهبر بزرگ این نیست که دنبال‌کننده‌های بسیار داشته باشد بلکه نشانه‌اش این است که رهبران بیشتری تربیت و خلق کند. کارمندان خوب، وقتی ببینند فرصت‌های سازنده‌ای برای انجام دادن وجود دارد، همچون رهبر در سازمان خود عمل می‌کنند.

۱۱. چیزی را که نیاز دارند، شرح می‌دهند

اغلب رهبران خوب بر این باورند که نقش کلیدی آن‌ها، اطمینان از این موضوع است که سایرین به آنچه می‌خواهند، چه نیاز به یک ابزار و وسیله خاص باشد و چه دستیابی به یک هدف ارزشمند، دست یافته‌اند. کارمندان نمونه این کار را با توضیح چیزی که به آن نیاز دارند آسان‌تر می‌کنند.

employees4

۱۲. آن‌ها تشکر می‌کنند

فرهنگ سپاسگزاری به رشد سلامت و بازدهی مفید کمک می‌کند. این کار باید از طریق مدیر شروع شود اما کارمندان نمونه نیز معمولا سهم خود را برای ابراز تشکر و قدردانی به‌موقع از همه، ایفا می‌کنند.

۱۳. پیشنهادات مفید می‌دهند

کارمندان نمونه باید متخصص باشند. آن‌ها باید درباره‌ی نقششان بیشتر از رئیسشان بدانند؛ این یعنی آن‌ها می‌توانند ایده‌ها و پیشنهاداتی برای بهبود امور ارائه کنند. البته آن‌ها به‌خوبی هم می‌دانند که در چه زمان‌ها و مکان‌هایی باید بازخوردها و پیشنهادات خود را بیان کنند.

۱۴. شاد هستند و شادی ایجاد می‌کنند

شادترین محیط‌ کاری که در آن بوده‌اید کدام است؟ این حقیقت که حرف زدن و خندیدن در محیط کار همه را آرام‌تر و مفیدتر می‌کند نادیده گرفتنی نیست. کارمندان خوب آن‌هایی هستند که این محیط شاد و آرامش‌بخش را برای بقیه به ارمغان آورند.

۱۵. آن‌ها از لذت بردن هراسی ندارند

یک کارمند نمونه با همکاران خود ارتباط نزدیک و دوستانه برقرار می‌کند و از رابطه‌ی دوستانه و همچنین محیط کارش لذت می‌برد. آن‌ها از این‌که محیط کارشان سرگرم‌کننده باشد هراسی ندارند و آن را تخریب‌گر نمی‌دانند.

employees5

۱۶. از حق خود دفاع می‌کنند

آن‌ها پیشگیرانه رفتار می‌کنند، البته نه به معنای بد آن! یعنی وقتی کار ارزشمندی را انجام می‌دهند، از دریافت و درک صحیح آن اطمینان حاصل می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که اگر از حق خود کنار بکشند، یک نفر دیگر آن را به نام خود تمام خواهد کرد و همه‌ی اعتبار را از آن خود خواهد کرد. این اتفاق در بلندمدت به شکست آن‌ها خواهد انجامید.

۱۷. سعی می‌کنند به ارزش‌های سازمانی بیفزایند

کارمندان خوب همیشه به چیزی ورای وظایف شغلی تعریف‌شده‌شان می‌اندیشند و سعی می‌کنند با کارهایی متفاوت به ارزش‌های سازمان خود بیفزایند؛ چه این کار را با استخدام یک نیروی تازه‌نفس و عالی انجام دهند و چه یک موقعیت استراتژیک و ارزشمند پیدا کنند.

۱۸. در زمان مناسب سرزنش می‌کنند

یک کارمند خوب نه‌تنها اجازه نمی‌دهد کسی حقش را نادیده بگیرد و از موفقیت او برای خود اعتبار کسب کند، بلکه در مواقعی که خطایی انجام دهند، آن‌ها را در زمان مناسب و با گفتار مطلوب سرزنش می‌کند.employees6

۱۹. به اصول اخلاقی احترام می‌گذارند

رفتار صحیح سازمانی دربرگیرنده‌ی صداقت است. احترام به هنجارهای اجتماعی، قوانین و رفتارهای شایسته‌ی اولیه از جمله ویژگی‌های رفتاری یک کارمند نمونه است. به‌علاوه این‌که به جای آنکه پس از انجام کاری – اصولا اشتباه یا ناموفق – تقاضای بخشش کنند، پیش از انجام آن تقاضای مجوز می‌کنند. مدیران خوب نیز از این رفتار آن‌ها حمایت می‌کنند.

۲۰. آن‌ها به وقتش همه چیز را رها می‌کنند

کارمندان برتر شاید روزی به این باور برسند که دیدگاه‌ها، نیازها یا چالش‌های متفاوتی می‌خواهند؛ یا شاید به درآمد بیشتری نیاز دارند که شرکت نمی‌تواند برایشان فراهم کند. آن‌ها در این مواقع نمی‌ترسند و به آنچه دارند قانع نمی‌شوند؛ بلکه به‌سوی آینده‌ی بهتر و برآورده‌کننده‌ی خواسته‌هایشان گام برمی‌دارند.

 

 

منبع : زمیت

جهت مشاهده سایر مطالب آموزشی اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا