فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

اسنودن یک ردیاب ارسال مخفیانه اطلاعات از آیفون ساخته است

اسنودن یک ردیاب ارسال مخفیانه اطلاعات از آیفون ساخته است

به تازگی «ادوارد اسنودن» و «اندرو بانی هوانگ» (Andrew bunnie Huang) هکر، یک وسیله جانبی به نام «موتور خودآزما» را برای آیفون ساخته اند که می تواند ارسال مخفیانه اطلاعات توسط آن را ردیابی نماید.

این وسیله به صورت کد منبع باز توسعه داده شده و می تواند در کاور موبایل قرار گیرد و در صورت استفاده از وای-فای، بلوتوث، جی پی اس یا سیگنال تلفن همراه به کاربر اخطار دهد.

به گفته هوانگ و اسنودن، امروزه روزنامه نگاران و فعالین حقوق بشر در معرض خطر هستند. این ابزار امکان مطلع شدن از ارسال یا دریافت احتمالی اطلاعات توسط موبایل حتی وقتی که حالت پرواز آن روشن باشد، را فراهم می آورد. آنها افزوده اند که بخش عمده ای از آسیب پذیری های فعلی دنیای اطلاعات، به خاطر دیوایس های مدرن است. تا قبل از این هیچ دستگاهی برای شناسایی اتفاقاتی که پشت آیکون ها و نمایشگر موبایل ها اتفاق می افتد وجود نداشته است.

اسنودن یک ردیاب ارسال مخفیانه اطلاعات از آیفون ساخته است

قدم بعدی این دو، توسعه آیفونی است که تمام امکانات ارسال آن غیر فعال شده باشد. آنها نام آن را «تلفن صامت» یا «Silent Phone» نامیده اند. به عقیده اسنودن و هوانگ، با دستکاری های کوچک سخت افزار آیفون به راحتی می توان چنین محدودیت هایی را ایجاد نمود. آنها همچنین قصد دارند امکان اتصال اسمارت فون مورد نظر از طریق کابل به شبکه را فراهم آورند که توسط آن بتوان به شبکه های امن به صورت ناشناس متصل شد و از اینترنت استفاده کرد.

سوالی که ایجاد می شود این است که در حالی که اپل خود را مدافع حریم خصوصی کاربران معرفی می کند و در عین حال با اعمال هر گونه تغییرات سخت افزاری در موبایل هایش مخالف است، به این اختراع چطور پاسخ خواهد داد و چه تمهیداتی برای جلوگیری از چنین تغییراتی انجام خواهد داد؟

جهت مشاهده سایر مطالب مشابه و عضویت در کانال کلیک کنید
جهت مشاهده سایر محتوای کانالها اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا