فقط با ۵۰ هزار تومان پیج ، کانال ، گروه و کسب و کار خود را تبلیغات کنیدشروع تبلیغات

شبکه تبلیغات ایران

با ثبت لینک های خود در شبکه تبلیغات ایران ، آن را به کاربران اینترنت معرفی کنید و تحولی در افزایش اعضاء و کسب و کارتان ایجاد نمایید.
توضیحات بیشتر

آموزش جامع و کامل تلگرام (telegram)؛ هر آنچه که باید بدانید! (قسمت ششم – قسمت آخر)

ساخت گیف با ابزار تلگرام

 

صحبت از محبوبیت گیف ها [یا با تلفظ درست جیف – عکس های متحرک] بی فایده است. بنابراین وقت خودمان را با مقدمه چینی تلف نمی کنیم. برای ساخت گیف با نداشتن هیچگونه اپلیکیشن شخص ثالث، کافیست به واسطه همان روش همیشگی [کلیک روی سنجاق پایین صفحه و سپس انتخاب Gallery] به منوی ارسال عکس ها رفته و ویدیویی که می خواهید گیف کنید را انتخاب نمایید.

اینجا یک صفحه مرتبط با فریم های فیلم شما به نمایش گذاشته شده و حالا باید با کلیک روی آیکون بلندگو، صدای ویدیو را حذف کنید. سپس با انتخاب گزینه Send، گیفی که می خواستید به وجود می آید. به همین سادگی! البته قابلیت ساخت گیف از روی ویدیوها تنها برای تلفن های هوشمند ممکن بوده و تلگرام همچنان این ویژگی را به ورژن دسکتاپ اضافه نکرده است.

ساخت تم برای دسکتاپ

آخرین آپدیت تلگرام برای رایانه های شخصی، توانست خیلی از دارندگان این پلتفرم را شگفت زده کند؛ بعد از مدت ها، پی سی هم همانند ورژن تلفن های هوشمند طعم شیرین یک بروزرسانی خوب را چشید. با وجود قابلیت های فراوان، یکی از ویژگی هایی که توانست بیش از بقیه مخاطبین را جلب کند «انتخاب تم» بود که به واسطه آن می توانستید پس زمینه تلگرام خود را عوض کنید. برای انتخاب پس زمینه ای که می خواهید به Setting یا همان تنظیمات تلگرام بروید.

قسمت پایانی صفحه، بخشی با نام Chat Background وجود داشته که همانگونه اسمش نشان می دهد، قابلیت تعویض پس زمینه ورژن دسکتاپ را با استفاده از Choose From Gallery [انتخاب یکی از عکس های پیش فرض خود تلگرام] و Choose From File [انتخاب عکس ها از خود پی سی] به مخاطب می دهد. البته اینجا یک گزینه با نام Tile Background هم هست که با کلیک روی آن، پس زمینه به صورت کاشی نشان داده خواهد شد.

حذف اکانت تلگرام

 

 

شاید خود تلگرام بعد از یک زمان مشخص [بسته به انتخاب مخاطب] اکانت شما را دی اکتیو کند اما گاهی اوقات مجبورید طی کمترین ثانیه ها تمام فعالیت هایی که انجام داده اید را پاک نمایید. برای حذف اکانت تلگرام ابتدا باید به لینک دیلیت آن به آدرس my.telegram.org/deactivate رفته و درون فیلد Your Phone Number شماره خودتان با پیش شماره کشوری که هستید [مثلا 0098 برای ایران] بنویسید. سپس گزینه Next را بزنید.

الان یک صفحه متفاوت با فیلدهای Your Phone Number و Password به وجود خواهد آمد. شماره را که قبلا داده اید پس نوبت به بخش دوم می رسد. برای آن، بعد از این که روی گزینه Next طی مرحله قبلی کلیک نمودید بلافاصله یک پیام از سوی Telegram Notifiacation برای تلگرام شما فرستاده شده که دارای کدی با چندین کلمه و عدد است. حالا باید جای قسمت Password همین این کد را بنویسید.

فقط فراموش نکنید که Password به حروف کوچک و بزرگ است. بعد از آن دکمه Sign in را بزنید. اینجا یک صفحه با توضیحات مختلف پیرامون عواقب حذف تلگرام نشان داده شده و پس از نوشتن علت دی اکتیو اکانت [مهم نیست چه بنویسید] روی Done کلیک کنید. اکنون یک پیغام برای اطمینان شما از حذف اکانت به نمایش گذاشته می شود و تنها کافیست به واسطه Yes, delete my account به این روند نسبتا طولانی پایان دهید.

تعامل با ربات IFTTT

تلگرام نخستین اپلیکیشن پیام رسانی است که با IFTTT تعامل کامل برقرار می کند. به لطف این همکاری حالا امکانی فراهم گشته که بتوانید حساب کاربری تلگرام خود را به بیش از 360 سرویس دیگر متصل کنید؛ قابلیتی که پتانسیل های نهفته اش به همت توسعه دهندگان و به مرور زمان آشکار خواهند شد. در پستی دیگر آموزش تعامل ربات IFTTT با تلگرام را آموزش خواهیم داد.

منبع: دیجیاتو

جهت مشاهده سایر مطالب آموزشی اینجا کلیک کنید
شبکه تبلیغات ایران
نظرات
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیشنهاد های ویژه

چگونه پیشنهاد ویژه شویم ؟
برو بالا